Sidor

onsdag 20 februari 2008

Äggande inlägg

Nu har jag börjat bli färdig med lite påskpyssel. Jag tror minsann att jag har snöat in på 1800-tals grafik. Jag har hittat på internet eller köpt och kopierat och klippt och klistrat.
Här är små urblåsta hönsägg som jag har dekorerat. De får ligga här så länge tills de ska upp i riset.
Som nästan alla andra så blev jag så inspirerad av Jeanne d'Arcs living att jag gjorde egna ägg. Det är många religiösa bilder men påsken är ju en kristen högtid, främst.
Imorgon ska jag till Lavendel o Romantic på teaparty. Jag har fått ett uppdrag tills i morgon som jag har jobbat med hela dagen.
~
I have been working with the easter decorations. I believe I only have 19th century grafics on my mind right now. Found pics on net or bought, copied, clipped and glued. The first picture shows empty eggs from hen I've decorated. They have a place here until the easter-twigs are taken indoors (foreigners will see soon what I mean).
I became so inspired of Jeanne d'arcs living easter eggs, I made some for myself. It's many religious pictures but easter is indeed a christian occasion.

21 kommentarer:

  1. Så fantastskt söta... sitter här bara och njuter.. så bedårande!!
    Mysigt med teparty...
    kramar A-C

    SvaraRadera
  2. Helt underbara ägg, jag är verkligen imponerad, fina bilder du har lyckats hitta också, sökte du på Google ? Vilket sökord isåfall ? Nyfiken...

    Kram, Jenny

    <3

    SvaraRadera
  3. Hallo, tack för titten...
    Vilka underbara ägg du har gjort, hur hinner du med allt pysslande?
    Ha det så bra
    Kram Liselotte

    SvaraRadera
  4. Fantastiskt , vilka raringar !!
    måste ju bli jättefina att hänga i riset sen !!
    KramLotta

    SvaraRadera
  5. Då ska jag också leta efter gamla kort & böcker :)

    Kram, Jenny

    <3

    SvaraRadera
  6. I like those eggs. Jeanne d'Arc living is an inspirational source here too. Some women of the internet forum on homedecoration I frequent, have made them too. Funny to see those eggs all over Europe/the world in a few weeks probably. Enjoy them.

    SvaraRadera
  7. Helt ljuvligt söta, visst är det kul att äggpyssla!

    Vad roligt att gå på teparty, låter jättemysigt!

    Ha det bra!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  8. Åh, vilka söta ägg du gjort... Gillar dom små äggstra mycket(hi, hi...).
    Vi ses i morgon kväll! Jag ska också dit...
    kram susanne
    Det blir lite som en bloggträff!!!

    SvaraRadera
  9. Så vackra ägg!

    Sov så gott!
    Miamaria

    SvaraRadera
  10. Underbart vackra ägg du har tillverkat.
    Det är så roligt att göra ägg när de blir så här fina.
    Kramar Eva Agnes

    SvaraRadera
  11. Å va , har du gjort dem!? Sååå vackra, imponerad!Jätetsnygga och dekorativa! Ha det så kul hos Majsan, tyvärr missade jag denna kundkväll/bloggträff! Mari.

    SvaraRadera
  12. Så vackra ägg du har gjort! Va duktig och pysslig du är! Ha en fin kväll! Kram :)

    SvaraRadera
  13. Så fina äggen blev! Tyckte speciellt mycket om de små hönsäggen!

    SvaraRadera
  14. Sååå många fina ägg!!! Gillar verkligen de små varianterna!

    Hoppas att du har rätt om att vi blir friska nästa vinter.....nu är även jag drabbad.....

    Ha det gott, kram!

    SvaraRadera
  15. Heeej igen!
    Har nyss kommit hem, helt propp mätt,fniss måste nog vara uppe ett tag till..hihi.

    GUD vilken fin blogg du har å herregud vad du pysslar och gör fina grejer.

    Tack för ditt fina visitkort det är ju rena konstverket! det ska jag hänga upp på nån krok.

    Dina lavendelskorpor ska jag snåla med lääänge, de var helt underbara!

    Må så gott! det var så kul att träffa dej.

    Ha de gött
    kram M

    SvaraRadera
  16. Hej! Kul att träffa dej i dag=) Men jag måste be om ursäkt...jag trodde faktiskt att du var en annan...*hihi*....knasigt va?Men nu vet jag i alla fall vem du är....och att du bakar förfärligt goda skorpor =)
    Får jag länka till dej inne hos mej?
    Ha det gott! Kram/Gunn

    SvaraRadera
  17. Hej igen! Glömde säga att dina ägg är väldigt fina....kul idé =)

    SvaraRadera
  18. hejsan, ja jag håller med. men ibland kan penseln slinka över de mest vackra ädelträer bara för att passa in,

    Jag gillar dina fina ägg du har. sånna vill jag ha....

    ha en u nderbar helg.
    kram Daniel

    SvaraRadera
  19. Snyggt jobbat! Underbara ägg och jag hoppas att du visar hur det blev i riset sedan...
    Har sett på bloggarna att ni var flera på teapartyt...rena rama bloggträffen nästan;-)
    Kramar/Birgitta

    SvaraRadera
  20. Säger som de andra!
    Ljuvliga ägg
    Ha en trevlig helg
    Kram Camilla

    SvaraRadera
  21. I hope you don't mind if I try this idea too? So so so pretty!!! I don't want to be a copy cat, but I need some eggs like that, they are so nice!!

    SvaraRadera