Sidor

måndag 23 juni 2008

Linnea goes extreme

I byn ett stenkast bort pågår en trevlig utställning ; Sundborn goes extrem again, heter den. Svenska designers och konstnärer som vrider till det ett extra snäpp. Åsa Westlund, hon med skorna ställer också ut och DESSUTOM säljer dessa underverk. För en månad sedan var vi där och jag provade och provade men det var fel storlek. Men jag beställde ett par. Förra veckan hade de kommit. Jag åkte dit fick mina skor och när damen i butiken sa att de är de sista som är tillverkade så var jag bara tvungen att köpa ett par till.
Så nu är jag lycklig ägare till 2 par kurbitsskor.

Midsommarafton tillbringade vi hos min bror och SHYME, de har gjort så fint i sitt vardagsrum så jag passade på att fota lite.
IKEA-hyllorna var tidigare i björk, nu är de vita och har fått porslinsknoppar på dörrarna, gissa om jag är sugen på att göra likadant.
Blommig caffe latte tapet och bricka med ljus.
Jag dukade medan min svägerska gjorde maten. Jag hittade så fina vita blommor i hallonhäcken som fick samsas med pionen (kirskål).

In the village just round the corner theres a nice exhibition; Sundborn goes extrem again. Swedish designers and artists who just turn things a little more different. Åsa Westlund, she with the shoes is one of the designers. And she even selling the shoes in the gallery. A month ago I was about to buy but the were lack of my size so i ordered a pair. Last week they arrived so I went there to buy them. But when the lady in the store told me, these were the last shoes made, I bought another pair as well, I just couldn't resist. I'm now a happy owner of 2 pair of curbits-shoes.
We spent midsummers eve at my brother and SHYME 's home. They have made it so nice in their living room I took some pictures of it.
The IKEA-shelves she painted white, I'm so tempted do the same with mine.

18 kommentarer:

  1. Verkligen säregna skor. Men kul att ha kan jag tro.
    Shymes och din brors hem är så vackert. Liksom ditt!!
    Hoppas du har en bra dag.
    Kram Elzie

    SvaraRadera
  2. Vilket vackert hem !!!

    Ska de inte tillverka fler av de snygga skorna..?!!

    Sådana hade jag mycket väl kunnat tänka mig att ha...

    Kram, Jenny

    <3

    SvaraRadera
  3. Vilka otroligt snygga skor !!

    SvaraRadera
  4. Oj så härliga skor... så roliga att ha något som ingen annan har!!

    Din bror har så snyggt.. och vilken midsommardukning sen...
    kram A-C

    SvaraRadera
  5. Guud så härliga skor,me like!
    Snyggt och roligt med kontraster tycker jag.

    Ha en bra vecka!
    Kram M

    SvaraRadera
  6. Men du.....vilka häftiga skor!
    Så fint din bror och svägerska har det och vilka vackra orginella *hihi* blommor du hittade i deras trädgård.
    Ha det gott!
    Kram/Gunn

    SvaraRadera
  7. Great shoes!! I love an 'unexpected' shoe! Hope you had a lovely solsticeday! Hugs, LiLi

    SvaraRadera
  8. Hej!

    Underbara skor..!

    Kul att se lite bilder från brorsan också, hyllorna var verkligen fina!

    Kram
    Mia

    SvaraRadera
  9. Åh, förstår att du är en lycklig ägare. Dessutom har du ju två par nu. Skulle också vilja ha ett par av de skorna, är ju så läckra, men med för mycket idrottande och förstörda fotleder är det alldeles för höga klackar för mig, buu.

    Kul att du visar din svägerskas blogg, den har jag missat, men kommer att hitta dit igen.

    Ha en bra dag! Kram Ullis

    SvaraRadera
  10. Vad läckert klädd du kommer att vara på Lördag !!!

    : )

    Nu verkar det funka med mailen igen här...

    Kram, Jenny

    <3

    SvaraRadera
  11. Wow vad fint din bror har det, ljust och härligt!!Jättefint

    Och de där skorna kan man ju blir riktigt avis på helt ljuvliga!

    Kram Gunilla

    SvaraRadera
  12. Hej igen!
    Du har något att hämta inne hos mig.

    Kram Ullis

    SvaraRadera
  13. GUD vilka läckra skor!!! Skithäftiga och snygga, såna skulle jag med vilja ha, har sett denm förut och blev sugen redan då, lyckost! Din svägerska har det så fint hemma!! Ha en skön helg!! Mari.

    SvaraRadera
  14. Jätteläckra skor!!! Skulle passa mej, får väl måla mina egna nu när de slutar att tillverkas.
    Kram Paula

    SvaraRadera
  15. Sååå häftiga skor, supersnygga!

    Fina bilder hemifrån din bror!

    Ha en bra vecka!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  16. Vilka fina bilder!! Du har det jättefint tycker jag!! (och skorna var ljuvliga)Hoppas du har en skön sommar! Många kramar!

    SvaraRadera
  17. Hje!

    vilka härliga skor!!!!!!

    Och vilka härliga bilder från din bror....Fräscht!

    Hoppas du får en härlig vecka med massor av sol och glädje!
    MiaMaria

    SvaraRadera
  18. Vilka härliga skor!!! Kram Agneta

    SvaraRadera