Sidor

onsdag 2 juli 2008

Not awake yet!

Jag hade en veckas semester som bara sa swisch och var förbi. I onsdags dumpade jag barnen hos mina föräldrar för en halv veckas kalasande. Torsdag o fredag tillbringade vi på Peace & Love festivalen i Borlänge. En jättetrevlig festival och så bra ordnat för alla. Höjdpunkterna var Kent (mina favoriter), The Hives och Sabaton (spretig musiksmak?).
Lördagen skippade vi för ett så fint bröllop i grannbyn, brudparet sken som två solar.

Förutom fest så har jag varit på grannens gårdsloppis och handlat (igen). Det blev en gammal fin väska som dottern sålde.
Den här järnsängen som jag ska använda som dagbädd eller soffa eller nåt...
Slutligen tänkte jag visa lite roligt pyssel jag har haft för mig.
Jag har använt gamla tapeter, spetsar, smycken och klippt ur texter från gamla tidskrifter, jag kallar det vintage-collage.

I had one week vacation and it dissapeared quickly. Wednesday I dumped the children at my parent for me and husbands half week party. Thursday and friday we went to Peace & love festival in Borlänge. So nice arranged. The highest moments was Kent (my personal favourites), The Hives and Sabaton. On the saturday we went to a beautiful wedding in our neighbourhood. The bride and groom was shining like two suns.
Except parties I've been shopping (again). My neighbour opened up her barn for some fleamarketing. I bought a nice old bag from her daughter and an iron bed. I will use it as a day bed or sofa, whatever.

At last I will show some papercrafts I've been working with. I used old wallpaper, laces, jewellery and cutouts from old magazines.

7 kommentarer:

  1. Fint pyssel du har gjort. Gillar också dittloppisfynd. P&L har ju blivit så stort, det är kul tycker jag.

    Ha en bra dag!
    Kram Ullis

    SvaraRadera
  2. Verkar ha varit en bra vecka! Tiden går fort när man har roligt.

    Vilken underbar säng!
    Collagen var jättefina.

    Kram Maud

    SvaraRadera
  3. hey good to hear from you again! It's the same with me as with you, when one is having a vacation the time speeds up, approximately the speed doubles, Whow, Missy, you have done some great buys!I love love love the doctors bag and the day bed. You have done some fine artwork too!
    Kram LiLi

    SvaraRadera
  4. Men hjälp vilket fynd du gjort i sängen! Önskar att det fanns plats för en dagbädd här i lägenheten men näe, det går ju bara inte :)

    Jättefina kort du gjort!

    SvaraRadera
  5. Hej! Vilka fynd du har gjort!!

    En lite fråga, vad är det för kamera ni har?? Håller på och spanar runt lite för att kolla priser eftersom vå inte funkar som den ska....

    /J

    SvaraRadera
  6. Jättefin säng! Ja sådana är användbara, som gästsäng, soffa eller annat. Passar in nästa överallt!

    Kurbitsskor! Det var häftigt! Visste inte att det fanns :)
    Snygga var de också!
    /Kram

    SvaraRadera
  7. Men oj vilka fynd!! Vilken loppis hon har din granne, har hon den ofta eller?! Bra granne! :)

    Kram Jenny

    SvaraRadera