Sidor

tisdag 25 november 2008

Vinternöjen, Winter pleasures

Jag och mina tokiga ideer.... Just nu håller jag på att exprimentera med mitt hår, ska bli kul att se hur det ser ut när jag är klar, he he. Jag har så mycket ideer i mitt huvud så ibland tror jag att jag håller på att bli galen, jag håller på med dussintals projekt samtidigt och mycket visar jag inte här, för det är inte klart eller är hemligt.
Idag tänkte jag visa lite kort jag har gjort. Först ett litet kort med ekonomipappren jag fick från jobbet som bakgrund. Det har jag skickat till en swap.
I have so many crazy ideas popping up in my head all the time. Im experimenting with my hair right now. Interesting to see what will come out of that, he he. Im working on a dousen of projects at the same time and many of them I cant show you here because they will never finish or they are secrets. But I will show some cards Ive made. First one made of the economy books I got from work. I sended that to a swap.
Sen ett kort som min supergulliga mans systerdotter fick i födelsedagspresent + pengar.
Then another card my supersweet niece got for birthday present with money tuck in it.
Idag fotade jag lite julpynt på lunchen. Det är alldeles för dåligt ljus så här års tom mitt på dagen duger inte ljuset. Jag har lagt ut lite på etsy.
Today I took some photos on my lunchwalk. Its in the middle of the day yet the light is so bad. I put some items on etsy.

Nu på kvällen har jag gjort något jätteroligt. Jag har spelat kälkhockey. Alltså dagens skolbarn har såå mycket roligare gympa. Man sitter på en liten rullbräda (typ blombräda med hjul) och så har man en liiiten hockeyklubba och så ska man skjutsa rumpan fram och tillbaka, huvudsaken man sitter på brädan. Det var bara jag och en annan mamma där och våra barn så vi tokade oss hela tiden. Jösses vad mör jag kommer att bli i mage och ryggmuskler.

Now in the evening I have done something so fun. I played sleigh hockey. I can say that todays schoolchildren have a more fun schoolsports than I had. Well you sit on a little sleigh with weels on and you try to roll around playing hockey as long as you sit on the sleigh. It was only me and another mum there with our children so we made fun of ourselves. Gee I will feel like something ran over me yesterday, specially stomach and back.

12 kommentarer:

  1. I love your wintersurprises! You are so creative! I cannot wait to see more, but I know that is difficult this time of the year. Have fun sporting!

    SvaraRadera
  2. Kälkhockey..?Låter ju kul men väldigt jobbigt..!

    ; )

    Så vackert pyssel du knåpat ihop, blev så fint med det där papperet!Jag såg att det stod 1974 på mina blad, då är ju JAG född, perfekt med andra ord!

    : )

    KRAM, Jenny

    <3

    SvaraRadera
  3. Kälkhockey är ju superkul. Brukar vi ha på idrotten i skolan. Så fina sakr du har gjort.

    Kram Ullis

    SvaraRadera
  4. HEj hopp!!

    Hmmm... jag har ju några gamla gafflar med väldigt krokiga piggar... dem kanske man kan använda till något.. :-D Är väldigt pysselsugen men nationellaprov och anna jobbgrejs tar för mycket tid... så jag få pyssla järnet i jul :-D

    Kom partylitekatalogen fram?? Hon skulle skicka en till dig direkt istället för at skicka en till mig som jag skulle skicka vidare....

    SvaraRadera
  5. Så härliga de blev, din gaffel och sked! Kul pyssel!
    Kram
    marie

    SvaraRadera
  6. Kälkhockey har jag aldrig prövat på det måste vi testa på skolan, vad fint med din prisma och gaffel!!!!och väldans vackra naturbilder, kramar

    SvaraRadera
  7. What a beautiful Winter-dream picture! And I love your projects you are showing to us! The spoon is gorgeous and I adore the card you made from the economy books... it´s magic... hearty greetings, Mira!

    SvaraRadera
  8. So you are experimenting with your hair.... That is interesting. I would love to see that project too LOL
    Your craft looks wonderful. I love what you are doing with simple materials like spoons and clockhandles, turning them into something new.
    Have a nice weekend!

    SvaraRadera
  9. Jag tycker det du gjort är jättefint, speciellt besticken!! Ha en trevlig helg! Kram Veronica

    SvaraRadera
  10. Håller med ang kälkhockeyn..låter kul. har aldrig sett eller hört om det. Ses ikväll!

    SvaraRadera
  11. Men fy på er!! Langa till vuxna människor...:D Ja, det var en rolig kväll.

    SvaraRadera
  12. Underbart julpynt du gör - det passar lika bra året runt tycker jag..Glittrigt o fint!!// Eva

    SvaraRadera