Sidor

tisdag 29 januari 2008

Nöjesmaskinen

Jag har fnissat så gott åt alla funderingar. Hihi. Det var faktiskt bara EN som gissade rätt, såklart var det en karl också. Maries karl. Här nere får ni ett litet smakprov till.
Den kallas alltså för nöjesmaskinen på varumärkets hemsida. Ja jag kan ju säga att det är ett rent nöje att åka i den. Varje gång jag öppnar dörren för att kliva in så drar jag efter andan och känner doften av ny bil, ja doften är nog det bästa av allt. Inga infista säten. Innan den kom hem så införde jag ätförbud och lortiga barn (bara om de är rena och sitter snällt).

Ikväll har jag pysslat lite det blev ett gratulationskort till pojkarnas kusin, en 9 åring. Det var svårt att göra ett kort som inte var för gulligt tyckte jag, jag har ju bara samlat gulliga bilder. Jag gjorde också en tag till ett swap jag ska delta i och den blev så söt så jag var tvungen att göra en till mig själv också. Men den får ni se senare. Det är kul med vintage scrapbooking. För man måste ha ett tränat öga för att hitta material som passar. Och så får man chansen att dyka ner i lådor med en massa smått och konstigt i på loppisar, trasiga smycken, solblekta sidenband, trasiga böcker, gamla noter osv.
~
I have giggled so much over the wonders and guessings. Only ONE person had the right answer, of course it was a man. Maries husband. The upper picture gives you another sneak peak. It is called the partymachine on the brands website. Well I can tell you its a real pleasure driving it. Every time I open the door I can feel the smell of new car, the smell might be the best of all. No one others bronx in my seats. Before it came home I put a prohibition against eating and dirty children in the car (only nice and tidy).
Tonight i made a card for a cousin to my boys. A 9 year old boy. It was hard to make it not so pretty, I've only collected pretty pictures. I've also made a tag for a swap I'm in to. The tag became so sweet I had to do one for myself as well (pict. later). It's so fun making vintage scrapbooking.With a trained eye you can make bargains in thriftsstore, broken jewelry, sunpaled silk ribbons, broken books and old notes for examples.

9 kommentarer:

  1. Härligt med en ny bil!

    Se där, nu fick jag till mitn kortaste kommnetar genom tiderna ;-)

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Ny bil....Så trevligt......Kan tänka mig att det luktar så härligt gott!
    och kortet var ju så fint....

    Ha´det så gott!
    Miamaria

    SvaraRadera
  3. Fint! Jag har ett likadant vykort med ängeln.
    Må så gott.
    Kram Caroline

    SvaraRadera
  4. Jo jag är jättenöjd med uppläggningsfaten, det känns verkligen som ett fynd. Jag visste inte heller att jag ville ha ett sådant fat förrän jag såg det :-D Jag gillar pressglas och fatet tilltalade mig.

    Ang. bilen så hade din bror många gissningar, Peugot (cab), Focus flexifuel m.m. ...svårt att säga utifrån bilden... :-D

    SvaraRadera
  5. Vilken söt bil och lyxig! :) Vilken färg blev det?...sött kort oxå..men inte föör sött såklart! :) Kram

    SvaraRadera
  6. Underbart , en ny bil !! Jag trodde det var en hushållsmaskin , dumma mig , så gammalmodigt ;-)
    Ser fram emot att få se mer av ditt scrappande !
    Kram / Tant Lotta

    SvaraRadera
  7. Det hade jag aldrig kunnat gissa mig till, jag är helt okunnig när det gäller bilar......jag kör bara! hi hi....

    Fint kort!

    Ha det gott, kram!

    SvaraRadera
  8. Ett sånt vackert kort du har gjort!!! Mari.

    SvaraRadera
  9. Maken ser väldans nöjd ut när jag läser ditt inlägg för honom, hade han inte haft rätt hade det nog grämt honom läääänge!

    Jättevackert kort du har gjort, vad duktig du är!

    Kram Marie

    SvaraRadera