Sidor

fredag 9 maj 2008

Pausfåglar

Just nu håller jag mest på med idrottsföreningen eller trädgård. Trädgårdsarbetet är mest rensa och så, så jag har inget intressant att visa. Därför plockar jag fram lite bilder jag har tagit JUST för sådana här tillfällen. Gud vad tråkig jag är....
En lampa, jaha, och dessutom i ohipp orange. MEN det är äkta funkis, den hade morfar i sitt sovrum och jag är så himla rädd att glastallrikarna ska gå sönder. Den är min favorit. Den här har jag också lekt elektriker med :-) Rummet som den hänger i är orenoverat (syns lite kanske) men jag funderar på att låta lampan sätta tonen för detta rum sedan. Jag har faktiskt samlat på mig lite samtidagrejor i orange som kommer att matcha. Jag håller precis på att fundera på att köpa funkistapeter också....
Sen då, en tavla, jaha. Den är ett av mina pangfynd. 50 :- köpte jag kopparsticket för, på ett antikvariat. Jag rekommenderar er att gräva på sådana ställen, det är otroligt vad mycket roligt man kan hitta.
Right now I'm working with the our sportsassosciation or the garden. The garden work is just tidying and sawing the seed so I don´t have anything nice of that to show. Thats why I show you theese pics. Pictures I've taken JUST IN CASE. God I'm boring!
A lamp, so wh.., in a unhip colour. But it is pure art deco. My grandfather had it in his bedroom. I'm thinking of setting the interior style after this lamp in this particular room (not renovated). Well the lamp is one of my absolute favourites. And at last a picture. This was a real bargain at a antique book store. 5€ only. I can absolutely recommend you to dig in those kind of stores. You will find so much fun.

4 kommentarer:

  1. Kopparstick är ljuvliga och framför allt billiga!

    Skall tipsa Marie på Hemtrevnad i Rud om din ORANGE lampa!

    Kram Maud

    SvaraRadera
  2. För några år sedan såg jag ett reportage om ett hem i USA på TV-kanalen Style ( var det nog ) hennes hem var Shabby Chic, men hennes signumfärg var just orange, sedan hade hon mycket grönt & vitt till det, och det var jättefint!!!
    Till jul hängde hon torkade apelsinskivor överallt, även i julgranen..!

    : )

    Kram, Jenny

    <3

    SvaraRadera
  3. Vilken cool lampa! Jag tycker det är personligt och fräckt att blanda saker även de som inte är "rent" shabby chica, för det blir oftast väldigt bra och inspirerande resultat då! Önskar dig en fin vecka & kram från mig.

    SvaraRadera
  4. Den lampan var ju hur häftig som helst...kul att du funderar på att inreda rummet i samma stil....det blir nog himla bra,tror jag.
    Tavlan var ju verklgen ett fynd!
    Ha det gott!
    Kram/Gunn

    SvaraRadera