Sidor

söndag 1 februari 2009

Dä går alltid att bygga nå nytt av gamla gräjär (Mulle Meck)

Här är en liten närmare titt på det där skrotet jag har under glaskupan. Jag vet ärligt talat inte vad man ska ha det till. Ringarna är väl ca en tum i diam. Någon form av inredningsattiralj men vad, HJÄLP mig ge mig lite roliga tips på vad det kan vara eller lite infall på vad jag ska ha det till. Tycker faktiskt det är lite kul att de där etiketterna sitter kvar.
Here's a closer look of what I have under the glass bell. I really don't know what it is meant to be used for. The rings measures about 1 inch. Something for homedecoration I guess, but for what? Please help me with your own ideas and perhaps some tip for use. I like them with the little tags still there on them.
Och så har jag varit i pysseltagen igen. Di där skrotet jag har samlat ihop har jag plockat lite av och gjort två halsband. Här kommer det första.
I've been picking of my stash of bits and pieces and made myself two necklaces. Here's a look at the first..
Det där svarta tror jag är ett trasigt hårspänne. Och igen då när det är materialbrist så är det praktiskt att peta dit lite kristaller. Nästa halsband ser ni på bilden nedan. Armbandet (i mitten) var helt och snyggt som det var. Halsbandet har jag satt ihop av öronclipsen (som hör till halsbandet) och rester av ett armband med bakelitrosor och igen då, de där prismorna och en kraftig kedja. Det ser kanske lite märkligt ut men det ser bra ut när det sitter på, det är lite kortare. I think that the black "thing" is a part from a hairpin. And again when there's lack of material I use the prisms. Below: The bracelet (in center) was whole and clean as it was. The necklace i put togeter of the earclips (belonging to the bracelet) and remnants of a bracelet with bakelite roses and again..the prisms. To that a heavy chain. I can say it looks better on.
Bakgrunden är ett tyg som jag fick hem häromdagen från etsy. Design av Alexander Henry, trycket är i otroligt fin kvalitet...får vi se vad jag ska trolla ihop för något med det....
Så har jag smittat en släkting med bloggsjuka. Jättebra för då kan jag kolla vad hon har för sig. Vi träffas alldeles för sällan men så är det när avståndet och livet i övrigt hindrar.
The backdrop is a fabric I recieved the other day from etsy. Design of Alexander Henry, the print has a fantastic quality...will see what i will make of this....
I have discovered a relative who entered the blogosphere. excellent! Then I can check how she spends her time. Sadly, we don't see each other often enough, but that's how life is when the long road between us and life in common are in the way.

9 kommentarer:

  1. I would love to help you with your rings, but I really haven't got a clue! They are beautiful though! As your self made jewelry, sooo beautiful! Keep up the good work! Have a nice week!

    SvaraRadera
  2. Så vackra smycken du har knåpat ihop!!!

    Det där tyget känner jag igen, SÅ coolt tycker jag, jag har ett par skor med just rosor & dödskallar, har en del smycken med dödskallar också faktiskt...gillar den stilen på smycken & kläder..!

    : )

    Ha en riktigt fin vecka vännen!

    KRAM, Jenny

    <3

    SvaraRadera
  3. Finfint "skrot" här! Fortsätt med dina kreativa uttryck!

    Kram
    Liisa

    SvaraRadera
  4. Vilken härligt skrot som du gör så vackra smycken utav och ett helläckert tyg, du är verkligen kreativ du! Ha en bra dag, kram

    SvaraRadera
  5. Hej,fin blogg!
    Vad är det för tum på ljus?
    Kan de inte sitta därpå,kanske, kanske inte. Jag skulle ialla fall pröva.Ha det gott!

    SvaraRadera
  6. Ska bli så kul att se vad du gör av ditt skrot. Ser ju ut som ringar där det ligger. Jättefina smycken du har knåpat ihop.

    Ha en bra vecka!
    Kram Ullis

    SvaraRadera
  7. Mmm...haj min vän! Dom där ringarna kanske är ringar! Bara...enkelt va? Eller ring så spelar vi? Nu ska jag verkligen gå och lägga mig så jag orkar hålla mig vaken imorrn! Eftersom du översätter alla dina inlägg så måste väl jag översätta min kommentar?

    Mmm...shark my friend! Those rings might be rings! Simple...huh! Or call and we play? I have to goto bed now so I will be able to stay awake tomorrow! Since you translate all your blog entries I guess I have to translate my comment?

    Good night my lovely friend!

    SvaraRadera
  8. Härligt glitter -kreativt o superbra att återanvända "gammalt skrot"..Lapparna som sitter på "ringarna" är verkligen fina där de sitter -jag har dålig fantasi här...Hängsmycke? Fin dag o Kram//Eva

    SvaraRadera
  9. Men fantastiskt så mycket vackert du har fått ihop !!
    Åh vad jag gillar när man tar gamla saker och skapar nytt !
    Men de där småringarna ... ingen aning !
    Kram/Lotta

    SvaraRadera