Sidor

onsdag 4 februari 2009

A weird post (again?)

Mitt nätverkskort är trasigt på datorn så jag har inte kunnat vara lika flitig på senaste...en liten snabb blänkare bara, jag lever fortfarande. Jag fick några fina idéer på vad man kan använda ringarna till så jag ska prova dessa tips och visa er vid nästa inlägg.
I will just pop by to tell you that Im alive. I recieved some lovely ideas of what I can use the rings for so I will do a post on that later.
Så har hon varit på skrotsafari igen då...och kommer hem med en massa...Min lokala lumpbod måste ha tagit emot ett intressant dödsbo för jag hittade många roliga saker. Bla de här skedarna, vilka detaljer. Jag tror inte jag ska såga och borra i de här, de är så fina så de får åka ner i besticklådan vad det lider. Resten som bilderna beskriver var lite kul. Jag satte ihop en makaber historia om de här sakerna men jag befarar att mina läsare (de få) flyr om jag postar den. Så jag låter bilderna tala och så får ni ha hur mycket fantasi som helst själva. Kanske kommer med en egen historia?
Well I've been on junksafari again and brought home a lot. My local fleastore had something new and interesting to offer, for example these spoons. Look at the details. I won't drill and saw in this material. I will save them for my kitchen drawer. The rest of the stuff was fun. I put together a horror tale but I'm afraid my few readers will leave if I post it. So I will let the pictures speak for themselves, and I'll let you have the fantasy to put together wich story you like.

En kaktång så stilren att man associerar med ett operationsinstrument. A cake fork so clean that I can associate it with a surgery tool.

Kan ni tänka er hur användarna av dessa gafflar såg ut? Det kan jag. Äh den ene ska man väl plocka skinka med och den andra skotta kanapeér.

Can you imagine how the users of these forks looked like? I can. Well the thin one is for ham and the other is for pastries.

Ja ni ser väl att det är en sockertång. Illustrationerna är Hans Arnolds, jag har ända sedan jag var barn älskat dessa detaljrika och läskiga teckningar.

These pair of tongs is used to bite pieces of a sugar cone. The illustrations are made of Hans Arnold, I have loved his work since i was a little child. Full of details and a bit scary.

10 kommentarer:

  1. Your new old cutlery is beautiful!! And I love those illustrations too. The combination of the cutlery and the illustrations is superb. You can imagine that that last tool was meant for removing tongues or some other kind of torturing! Hahaha you see you can get a lot weirder without scaring me! Love this post!

    SvaraRadera
  2. Jättefina bestick och grejer, och jag har också alltid älskat Hans Arnolds illustrationer..!Bra smak du har!

    ; )

    KRAM, Jenny

    <3

    SvaraRadera
  3. Vilka äckliga bilder! Frysryser här på min kammare. Men historien skulle jag bra gärna vilja höra/läsa! Jag kan föreställa mig vilken "spökis" det skulle kunna vara. Kul koppling mellan besticken och bilderna. Absolut kreativt.
    Kram Eva Linnea

    SvaraRadera
  4. Underbart -alltid lika inspirerande att kika in här hos dej!!Kram//Eva

    SvaraRadera
  5. Visst är Arnolds bilder helt underbara och tillsamman med dessa vackra bestick blir det ju helläckert. Vackra ting du släpat hem....ha en bra dag, kram

    SvaraRadera
  6. Hallå där! Var det bara killarna som var snygga??? JAG då? ;)

    SvaraRadera
  7. Det är ju jag på den översta, med hjälm å allt. SYNS inte det? ;)

    SvaraRadera
  8. Eddie Izzard...ja han är inte bara rolig, han är en utmärkt skådespelare och dessutom är han VÄLDIGT snygg...tycker jag iallafall...

    : )

    KRAM, Jenny

    <3

    SvaraRadera
  9. Ja, man börjar ju undra faktiskt..!

    : )

    Kul att vi har så lika smak i så mycket...håller med om det där också att kunna gå på höga klackar! Jag köpte nyligen 5 par skor på Catalog, varav ett par var med stilett-klack...ja de får jag nog bara SITTA ner med och försöka se snygg ut...att gå i dem mer än en meter skulle vara Mission Impossible..!

    ; )

    STOR kram från Jenny

    <3

    SvaraRadera
  10. Så fina skedar du har fått tag på. Vilken otur med nätverkskortet. Vårt gick sönder i somras, inte kul.

    Kramar Ullis

    SvaraRadera