Sidor

torsdag 7 maj 2009

Glimpses from the kitchen

Den här hyllan har ni säkert sett i mitt förra hem. Den tog jag med mig och nu sitter den där på köksväggen. Igår när jag hämtade den äldstesonen på byn så hade grabbarna rivit ner några grenar av lönn i full blom. En av killarnas hjälmar hängde där uppe i trädet. Jag sa åt dem att räcka mig några grenar och väl hemma så arrangerade jag dem i en gammal kaffekanna. Jag älskar den där ljusgröna färgen som lönnarna har nu.
This shelf you have seen before in my old home. I brought it with me, and now its up on the wall. Yesterday when I picked up my eldes at a friends house, they had pulled down twigs from a maple tree in full bloom. One of the boys helmet was stuck up there. I told them to bring me a few twigs and back home I arranged them in an old coffe can.
Can't get enough of pastels in the kitchen, it is all white so it definitely need a hint of colour. Jag kan inte få nog av pasteller i köket. Det är ju helvitt där inne så det behövs onekligen lite färg där.

I helgen blir det loppis och grillutflykt vid sjön. Ha en fin helg ni med. This weekend we will go for some fleamarket shopping and a barbecue picnic by the lake. Have a nice weekend you all.

17 kommentarer:

  1. Oj vilka vackra bilder som från det värstaste glassigaste inredningsmagasinet !!
    Hoppas du har kommit i ordning nu , och i din själ !!
    Ha en underbar helg !!
    Kram !!

    SvaraRadera
  2. Jamen titta där, en hylla i framtidens kök!! Chip-chop! Den där hyllan ser ut att kunna uppfylla alla gamla krav, men till 100% och mycket roligare. Då slipper du förvara saker på det gamla tråkiga sättet, puh! :)

    Och ja, jag ser dina fina sucking-pajps! Darling! Jag köpte ju fina rosa och röda...det är lite mer jag liksom! :)

    Love you!!!

    SvaraRadera
  3. Tack för din kommentar hos mig! Så mysig blogg du har! Kram

    SvaraRadera
  4. Så fint det blev på hyllan! Loppis blir det nog en sväng här också under morgondagen.
    Ha en trevlig helg!
    Kram Anki

    SvaraRadera
  5. Så fint du har gjort. Hoppas att du har börjat att få lite mera ordning nu i din lägenhet. Bor du fortfarande kvar i närheten där du bodde förut eller har du flyttat in till den större staden i närheten?

    Ha en bra helg!
    Kram Ullis

    SvaraRadera
  6. Hej goa Linnea-Maria!

    Fantastiska bilder..så fräscha färger ihop med det vita!

    Kram
    Mia

    SvaraRadera
  7. Hejsan!

    Underbara bilder från köket. Jag njuter och njuter. Är själv "torsk på pastell".

    Du ser uta att få det helmysigt i lägenheten.

    Ha en skön södag
    Stora kramar L

    SvaraRadera
  8. Hej!

    Vilken underbar hylla....härliga bilder!!!

    HA´det så gott!
    MiaMaria

    SvaraRadera
  9. Ja man blir glad av lite färg!!! Fint! Kram!

    SvaraRadera
  10. Så vackert med en lönnkvist till din fina hylla. Hoppas du hade tur med loppis i helgen, det fanns ju en hel del att välja på. Kramar och ha en fin vecka. Birgitta

    SvaraRadera
  11. Kjempe koselig hylle og veldig søtt pyntet!

    Hilsen L-jo som takker for titten og ønsker deg en fin dag! :O)

    SvaraRadera
  12. Åh, vilka läckra "glassiga" burkar! Ha en fin vecka//

    SvaraRadera
  13. Fin hylla, Men du, Vad är grejjen med de gamla serveringsfaten?
    De är lite FÖR använda :O ser ju tom slitningsmärken i dem!

    SvaraRadera
  14. Hei Linnea!

    Tusen takk for tips til sink-kremmerhuset!!

    Og jeg må bare innrømme at jeg vet ikke om ALMEN er et TYPISK NORSK tre. Hihi... vet bare at dette står i Norge jeg!! ;O)

    Ha en kjempe fin dag og tusen takk for besøket av deg. Det var hyggelig!!)

    Hilsen L-jo

    SvaraRadera
  15. Ååh vilka härliga burkar du har i köket! Riktig färgklick!
    Kram
    marie

    SvaraRadera
  16. Hey, how are you doing? You seem to do fine. I had a lovely holiday but I like coming home too. Your own bed aah, having a cool nice house instead of all those airco's. Mmm there is no place like home. I do hope that you manage to feel the same over there. Take care and good luck!

    SvaraRadera
  17. Tack för besöket hos mig!Jag har uppdaterat mig lite i dina poster...det lyser hopp om dina texter! Och de där rackarns läckra pumpsen...hann du sno dem före mig?;) Jag gör också sådär...är ute för att handla nåt nyttigt och kommer sen hem med nåt heeelt annat.
    Ha det bra i helgen och njut av våren!

    Stor kram!
    Liisa

    SvaraRadera