Sidor

tisdag 1 december 2009

A new home

Tjoho allihopa! Jag är förstummad. Alla 4 barnen ligger i sina sängar och klockan är inte halv nio ens! Och bäst av allt, jag har lite tid att sätta mig här och skriva lite! Vi har bott i huset i två och en halv vecka nu,. Barnen funkar bra tillsammans, de trivs ihop, bråkar lite och leker mycket tillsammans. Som ni kan se på bilden så har det smugit in liiite jul här trots flyttstök. Men kvar på bordet ligger den blommiga duken.
Hi everyone! I'm amazed! All four children are in their beds, and the clock haven't passed half past eight! And the best of it. I have a little time to write a post. We have lived in the house two and a half week now. The children work well together, enjoying their company, arguing a bit and playing a lot with each other. As you can see on the picture below the christmas has slowly moved in the house but a table cloth with flowers is left on the table.

Så när vi testade diskstället så var det såklart för högt. Men nu är vi två smarta hjärnor i familjen och kom på att vi sågar av toppen och vänder den upp och ner. Johan lödde och jag tvinnade om ståltrådarna. Jag ville ju absolut ha diskstället kvar.

When we first tried the dish stand it was to high. With two wise brains in the house we lowered it by sawing of the top of it and turn it up side down. Johan soldered the piece back in place and I fixed the threads.
Mysigt eller hur? Genom de här hålen kan vi sitta på var sida om väggen vid varsit skribord och jobba och ändå prata och se varandra. Men jag har en liten ide om att ersätta hålen med ett fönster. Vi får se vad som händer.
Cosy isn'nt it? Through these holes we can sit and work by our separate desks and talk to and see each other. But I have an idea to change this with an old window. We'll see .
Min nye sambo ligger inte på sofflocket precis. Snarare har han nu möjlighet att förverkliga alla sina ideer. Elektronikfreaket håller på att bygga ett översvämningslarm till våran värmeanläggning. Det är ganska mycket vatten som rinner ut i en golvbrunn i gamla pannrummet.
I'm now living with a freak for electronics. He is quite busy trying to build an alarm for overflow in our heating system. There's a lot of water running down in a drain well.
Jag hoppas att jag kan posta ett inlägg lite tidigare nästa gång. Då ska jag dra en vinnare till min månadsutlottning. Ha det bra tills dess!
Hope I'll can do another post soon. Then I will announce the winner in my monthly give away. Have a good time til then!

11 kommentarer:

  1. Min älskade!! Jag hoppas internetgudarna är på vår sida nu så du kan blogga lite mer frekvent!!

    Uäääh!! Mitt projekt ligger ute och förfular din vackra blogg! Det blir nog vackrare sen när den blir inbyggd in en fin liten låda istället! Men men, inte så många som ser den där nere i källaren! :-)

    Tack för att du finns min älskade! Jag älskar dig!

    SvaraRadera
  2. Glad to see that you are all settling in! Must be nice to have everything in order before the Christmas celebrations begin. Those alcove windows are so nice! Love to see what you will do with them.
    Greetings, Marianne

    SvaraRadera
  3. Ska bli kul att se ännu fler bilder från ert nya hem!

    Gillar diskstället, har varit på väg att köpa ett likadant, men det var ju för högt för att få plats här hemma, köpte ett rosa på Kitsch istället..!

    : )

    KRAMAR, Jenny

    <3

    SvaraRadera
  4. Smart med diskstället. Jag har också ett sådant, så jag vet att det är högt.*fniss*
    Kramis gumman

    SvaraRadera
  5. Kul att se ett blogglivstecken från dig :)

    SvaraRadera
  6. Kul att höra från dig. Det diskstället har jag velat ha länge men är tyvärr för högt för mig, men nu vet jag ju hur jag ska göra:). Härligt att ni trivs så bra.

    Kram Ullis

    SvaraRadera
  7. So wonderful to see how you peu à peu get some privat life in your new home. To use an old window is a great idea. Wish you a perfect pre-Christmas time, love Mira!

    SvaraRadera
  8. Jisses vilken modig karl du har....yttrar sig så kärleksfullt på bloggen.....han är värd all respekt.

    Roligt att ni håller på att boa in er lagom till jul.

    Lycka till,
    Ia

    SvaraRadera
  9. Hej och grattis till nya huset! Vad fint av det lilla jag har sett! Vad mysigt och få fira jul i det nya hemmet! Vad bra att det går bra med barnen, att det bråkas emellanåt tillhör. Ska bli roligt att få se hur huset kommer att te sig här framöver i inredningen :)

    Ta hand om dig! Kramar Elin.

    SvaraRadera
  10. Passa dej för bövelen!
    Jag tycker det s.k översvämningslarmet ser ut som en tidsinställd bomb. Bådar inte gott...

    SvaraRadera