Sidor

fredag 15 oktober 2010

Preparing for some trick or treat

Jag har inte dekorerat särskilt mycket inför halloween förut. Någon gång har jag gjort en pumpa lyckta och barnen har klätt ut sig. Men i år kom min inspiration äntligen när det är dags för lite höstpyssel. Det är inte mycket orange och som vanligt använder jag mest gamla saker. Johan har köpt bläck och startat skrivaren åt mig så nu är jag en lycklig kvinna.

I haven't done any halloween decorations before. Once I made a pumpkin lamp and the children got dressed i spooky costumes. But this year my inspiration returned just in time for some autumn decoration. Not much orange in it but old stuff as usual. Johan has bought ink and started the printer for me so I'm a very happy woman now.
Jag gjorde en strut som ska hänga framför hallspegeln. En liten närmare bild ser ni nedan. Och så gjorde jag en vimpelgirlang som det står buu på som får hänga ovanför öppna spisen.

I made a candy cone to hang in front of the hall mirror. You can se a closer picture of it below. I also made a garland sayin Boo, to hang over the mantelpiece.

I hallfönstret hängde en ljuslykta som var alldeles för gullig för årstiden så jag var tvungen att göra en ny. Jag har bara använt en vanlig glasburk, printat en döskalle, lite ståltråd, en kristallprisma och lite pynt. Jag klippte hål för ögon hålorna så att ljuset ska lysa genom dem när det är kväller, väldigt effektfullt blev det.

I had to change the chandelier in the window by the doorway, it was too pretty. So I made a new one of a plain jar, a print of a skull, iron wire, a prism and some embellishment from my drawer. I cut holes in the eye lobes to let the candle light shine through, very impressive I think. Ha en mysig helg allihopa! / I wish you all a nice cosy weekend!

11 kommentarer:

  1. Åhhhh vilka fina strutar!!!!
    Så duktig du är!
    Hoppas du får en fin Helg!
    Kram Kathrine

    SvaraRadera
  2. Men himmel så fina grejer och lyktan alltså...jag måste nog också göra nåt liknande, vilken bra idé!!!Jag älskar ju dödskallar som du vet...

    ; )

    Ja, jag ska definitivt göra en Mexican Sugarskull som tatuering, men även en hel massa annat fint...för HELA högerarmen ska täckas!Men det dröjer 2 år tills jag har råd, vilket ger mig gott om tid att planera och välja motiv...

    Ha en underbar helg!!!

    KRAM

    SvaraRadera
  3. Du är så gullig du!
    Kram till dig gumman.
    Stina

    SvaraRadera
  4. Vilken cool lykta! Du är så påhittig :)

    SvaraRadera
  5. Tack för din kommentar!
    Så flitig donare du är, chilikransen gillade jag speciellt:-)! Skön helg!

    SvaraRadera
  6. Vilket härligt pyssel du har gjort. Så snyggt. Brukar inte bli så mycket till halloween här hemma, men blev ju lite sugen nu.
    Ha en fortsatt bra helg!
    Kram Ullis

    SvaraRadera
  7. Tack för din kommentar på Emilitenbloggen! Vilken fin blogg du har, jag kommer definitivt att återvända.

    SvaraRadera
  8. Så fina grejer du har gjort! Och riktigt rysliga var dom också... Här blir det nog inget gjort för just Halloween...
    Kram
    Marie

    SvaraRadera
  9. Hej
    Vad mysigt med lite höstpynt.
    Vi har alltid en halloween fest så vi förbereder för fullt.
    kram
    sandra

    SvaraRadera
  10. Wow, vad fina saker du har gjort. Nu blev jag verkligen inspirerad. Jag har alltid tyckt att dekorationer till Halloween varit...ja jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det...men dina saker är verkligen fina. Kul!

    Trevlig helg!
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  11. I love the cone and banner! The candle is exceptional. Your decorations are more my style, softer and not scary. You have a start for a good collection. I will imagine your Christmas will be beautiful.
    Marcie

    SvaraRadera