Sidor

måndag 17 januari 2011

Lite uppåt och neråt, som livet kan va ibland

Jag tycker att det är intressant att studera folks beteenden och försöka läsa människor mellan raderna. Ibland kan det bli jobbigt också, när folk säger en sak men man ser att de inte alls tycker så, som till exempel gratulationerna till vår förlovning. De vänner som känner både mig och Johan väl, är verkligen glada för vår skull. Sen finns det några som kanske inte känner Johan så väl men känner mig och mitt tidigare liv som måste krysta fram sitt grattis. Det är väl klart att jag blir besviken på dem. Men jag gör som jag alltid har gjort, jag skiter i vad andra tycker och går min egen väg.

I believe it’s interesting to watch other people’s behaviour and try to read them between the lines, a secret hobby I have. Sometimes it can be at bit painful though, when people say one thing and they mean the contrary, for example the congratulations to our engagement. Friends who know both of us are really happy for our sake. Then there are a few who know me and my former life but not Johan so well and they choking on their congratulation. I don’t have to say I’m disappointed on them do I? But I will do as I always have done; I don’t give a damn and keep on living my life the way I like.
Bilden ovan visar loppisfynden jag gjorde förra veckan, de kostade endast 2:- styck!
Jag hade en gång en dröm. En dröm att få en vän som förstår mig, som accepterar mig som jag är, både bra och dåliga dagar, någon som är lika knasig som jag. Jag vet att han inte följer mallen för hur man ska vara, men Johan är min prins och han finns på riktigt :) .


The picture above shows my flea market bargain I made last week 0,2 € per each!

 
Once upon a time I had a dream. A dream to have a friend that understands me, who accept me the way I am, both in good and bad days, someone as nuts as I am. I know he doesn’t follow the schedule for how a man should be but Johan is my prince and he is for real :).

20 kommentarer:

  1. :) Visst är det skönt när man har hittat sin knasiga like? Även om folk säkert inte tror att jag och P eg passar ihop heller.... Men som du säger: dom som känner en, dom vet. Kramar!

    SvaraRadera
  2. Ja gör som du brukar, det blir bäst så ! Puss och kram på er båda.

    SvaraRadera
  3. Congratulations on your engagement. Having love in your life is a true blessing. Treasure every moment you have together.
    Tootles
    Diana

    SvaraRadera
  4. Jag är jätteglad för er bådas skull!

    : )

    KRAM, Jenny

    SvaraRadera
  5. härligt att du har hittat din prins
    skönt att du är som du är:)
    ha en skön skön kväll
    kram
    sandra

    SvaraRadera
  6. Jag är också superglad att ni har hittat varann. Och så gillar dej och det att du skiter i vad dom andra tycker. Precis så skall det va!

    SvaraRadera
  7. Det som är absolut viktigast i ett förhållande är att man får vara sig själv, man ska inte behöva göra om sig eller göra sig till för att passa. Om man har turen att träffa den där "tvillingsjälen" så får omgivningen acceptera och glädjas åt det.

    Stort grattis till er!
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  8. Min älskade,

    Jag blir så glad när jag läser ditt inlägg. Du är en underbar människa och det är en ära för mig att få leva tillsammans med dig.

    När du tog min hand så förändrade du allt. Du gav mig mitt liv tillbaka. Den glädje jag känner när jag får vakna upp bredvid dig varje morgon känner inga gränser. Du har det jag alltid önskat mig. Du är rolig, du är snäll, du bryr dig. Jag har aldrig skrattat så mycket som jag gjort med dig. Du är så underbart söt och så oerhört vacker.

    Tack för att jag får leva mitt liv tillsammans med dig. De ringar vi nu bär symboliserar våra starka kärlek, vår vilja att dela våra liv med varandra och den respekt vi känner för varandra. Tack för att du finns, tack för att du älskar mig, tack för att du är den du är.

    I med och i motgång så kommer jag alltid att älska dig. Tillsammans är vi starka, tillsamman kan vi klara allt. Jag älskar dig, varje dag.

    Jag är för alltid din, min kärlek till dig växer för varje dag som går, för varje minut jag får vara tillsammans med dig.

    Tack för att du älskar mig. Tack för att jag får älska dig.

    SvaraRadera
  9. You are totally right Therese, it's your life and your living it, no matter what. Just enjoy your prince and the beautiful plans you have together. Too bad that other people don't understand, but that is their problem don't let them make that yours.

    Love that cutlery and sooo cheap, that makes it even more beautiful! Just enjoy the beautiful things in life!

    SvaraRadera
  10. Bry dig inte om vad alla tycker ,folk vill så gärna ha åsikter om allt o alla.

    Massor av grattis kramar från mig !
    Betty

    SvaraRadera
  11. Bra! Follow your own 'soul'..Kram Eva

    SvaraRadera
  12. Du har fått ett pris på min blogg. Och det utan nån som helst stress;)

    SvaraRadera
  13. Hej på dig Klart att du ska njuta av det du har här och nu. Man kan inte vara alla till lags så är det bara. Kram på dig/Majsan

    SvaraRadera
  14. Grattis säger jag oxå! Härligt att du struntar i vad folk tycker! Huvudsaken är att ni mår bra och trivs ihop!

    Skönt att höra att du oxå gillar den vita vintern!..våren kommer ju till slut ändå och jag vill hinna njuta av vintern först! Kram :)

    SvaraRadera
  15. Glömde..måste även säga att det din Johan skrivit var fantastiskt fint skrivet! :)

    SvaraRadera
  16. Ett stort grattis till er bägge... så klart du ska gå dina egna vägar och skita helt enkelt i vad andra tycker...man ska gå på sina känslor, stor kram

    SvaraRadera
  17. Det kvittar hur man än gör, så passar det inte alla. Men se upp med att samla på dig energitjuvar, livet är för kort för att ge dem din kraft, sortera och omge dig av människor som gläds med dig istället.
    Ett stort grattis till er båda!

    SvaraRadera
  18. Hallå! En del mäniskor är så blåsta......Synd för dem tycker jag!!
    Låt dem vara som de är....
    Ni har varanadra och det funkar och det är det viktigaste!!
    Ta hand om er!
    Massa Kram Anki

    SvaraRadera
  19. Det låter helt fantastiskt att du också har hittat den rätte, man får vänta ibland, men det är det värt. Grattis till er förlovning!

    Vackra bestick, så roligt att fynda, det blir roligt att duka ett fint bord med dessa. Kramar Birgitta

    SvaraRadera