Sidor

tisdag 25 januari 2011

Loppis det är lyx det!!

Förra veckan var vi på loppis igen. Jag hade fått pengar av svärmor i julklapp. Oftast när jag får pengar i present så brukar de på något mystiskt vis gå till hushållet. Denna gång sa jag högt till mig själv att de var öronmärkta till lyx åt mig själv. Loppis det är lyx det :). Å sablar vad jag fyndade. Bilderna nedan är bara ett axplock det andra får ni se senare med före och efter-bilder när jag har målat färdigt.

Last week we went to some thrift shopping again. I received money as christmas gift from Johans mother. Far too often those money dissapears in a mysterious way to the household. But this time i loudly said that it will go to some luxury for myself. Flea markets, that is luxury. I bought a lot . The pictures below is just a snippet of what I found. The other things will be painted and I will show you before and after pictures later.
Lite mer nysilver grejer ovanpå en virkad gardin som ska bli något annat. En hel rulle med band för bara 5:-, ser ni knapphålen i bandet? Lite småkrafs som Johan hjälpte mig att leta fram bla glasknappar som knappt syns. Johan är ju hur gullig som helst! Han satte sig i ett hörn och grävde efter fina knappar åt mig i en stor hattask. Att han fick lite underliga blickar bekom honom inte alls.

Here's some more silver things upon a chrochet curtain that maybe will be transformed to something else. Several yards of ribbon for only 0,5 €, can you see the button holes in it? And some little thingies my Johan helped me to dig up. He's so cute. He sat down in a corner digging in a big hat box bor buttons for me. He got some strange looks from others but he didn't bother.

Ni kanske kliar er lite i huvudet när ni ser bilden nedan? Underst ligger ett stort förkläde från 50-talet som man kan använda som klänning, antingen ska tyget få vara som det är eller så färgar jag det och kanske syr om den. Ovanpå ligger en underklänning som ska sys om. Klockan har ett mekaniskt urverk som är trasigt, perfekt för ett smyckeprojekt. Ljusmanschetterna skall slaktas och användas till scrapbooking, mycket billigare än att köpa på panduro.

Maybe you will scratch your head when you se the picture below? Well, in the bottom is a large 50's apron that you can use as a dress, maybe i will dye the fabric or not an maybe i will change the model of it. Upon that a slipdress that will need a makeover. The watch is mechanical but broken, perfect for a jewelery project. The candle wreath will go to scrapbooking projects.
Igår blev Tuli så arg, när han inte fick vara nere i källaren och pyssla. Han hade precis dragit fram kartongen med glitterlim när jag sa att det är läggdags. Så jag lovade att vi skulle vara i pysselrummet och pyssla bara han och jag ikväll.
Yesterday evening Tuli was so angry when I didn't allow him to be in the studio to do some crafting. He had just pulled the box with glitter glue on the table when I said it is time for bed. So I have promise him that we can spend the evening there today.

6 kommentarer:

  1. Lovely finds, you are so right keeping this money apart from that for the household!

    SvaraRadera
  2. Loppis är himlen =)och vilka fina fynd du gjorde!
    En sån där hög som du och din bardomsvän hade skulle jag oxå vilja hitta...*hehe*

    SvaraRadera
  3. Jättefina fynd du gjorde!

    : )

    KRAM, Jenny

    SvaraRadera
  4. Loppis är bra! Jag har inte varit på någon på lääänge. Jag tycker du ka visa din skjort/tunika, den var så fin!

    SvaraRadera
  5. Härligt att få gå på loppis och också göra fynd som man verkligen vet att man kommer att använda. Har inte hunnit in här på länge. Såg i ett tidigare inlägg att ni hade förlovat er - stort grattis. Härligt att känna att man har hittat "rätt".

    Hoppas att du får en fortsatt bra helg!
    Kram Ullis

    SvaraRadera
  6. Good on you for using the money for something nice that bring many happy memories in your life.
    Looking forward to your before and afters!

    SvaraRadera