Sidor

måndag 30 augusti 2010

DIY or die!! Starting up the season with a giveaway.

Pyssla bör man annars dör man, brukar vi säga här hemma. Så är det för mig. Av filtskräpet som blev över har jag gjort en liten rosett som man kan sätta på hårspännet. Jag har limmat fast ena delen av en tryckknapp på hårspännet och sytt fast den andra på rosetten. Hårspännet ska jag sprejmåla svart när jag har skaffat färg.
Do it yourself or die! This is what we use to say at home. That's the way it is for me anyway. I made a little bow from the felt scraps I wrote about earlier. I glued one side of a snap button to the hairpin and sew on the other on the bow. I will spray paint the pin as soon as I have bought the paint.
När man har gjort sådär så är det ju så fiffigt att man kan man byta ut rosetten mot något annat. Till exempel en handgjord blomma. Jag har haft lite blom-fabrik hemma och har gjort flera stycken broscher med likadana blommor. Nu har jag tänkt att jag skulle lotta ut en blomma bland de som kommenterar mina inlägg i september månad. Ja ni kan kommentera det här inlägget också och vara med i månadsutlottningen.
The clever thing with the snap button is that you can change the bow to something else. For example a flower. I had a flower workshop the other day and made several for pins. I will have a giveaway after september where I pick a winner of all the comments during the month. Well this post is included.
Under semestern har vi varit ute och fotat lite jag och sambon. Den här bilden tog jag sent en kväll när vi hade sprungit som idioter till ån för att få en bra bild på solnedgången, som vi sen missade. Med hjälp av stativ och långa slutartider kan det bli såhär spännande.
During the vacation we have been out taking pictures a few times. The picture below was taken late one evening when we just missed a beautiful sunset by the river. With a tripod and slow shutter speed you can get nice pictures of running water.
Jag lovar att jag kommer tillbaka snart! Kram. I promise I will be back soon!

12 kommentarer:

  1. Vad duktig du är med ditt pysslande!

    KRAM

    SvaraRadera
  2. Love it and how clever to make it changeable! Mmm isn't it difficult to get your daily routine (also the blogging routine) back after the holidays? Though summer seems like ages ago here, today I put on the central heating system....it's August :-(
    Have a great week!

    SvaraRadera
  3. Du är underbart kreativ o påhittig! Gillar när saker kan ha 'fler användningsområden' eller går att kombineras olika -perfekt spänne!
    Vacker naturbild. Kram/Eva

    SvaraRadera
  4. Jättehärlig bild !

    SvaraRadera
  5. Cool bild på vattnet!

    SvaraRadera
  6. Så vacker bild. Du gör så mycket fint. Mitt armband som jag vann för längesedan hos dig älskar jag.
    kram Ullis

    SvaraRadera
  7. Mycket fint pyssel=) Bilden på vattnet blev helläcker, tänk vad det går att trolla med kameran.

    Ha det bäst!
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  8. Så fiffigt med hårspännet!

    Och så kul bilden blev!

    kram
    Marie

    SvaraRadera
  9. Snygg bild på bäcken, gjorde ju inget att ni missade soluppgången, eller var det nedgången??
    Ha en trevlig helg!
    Camilla

    SvaraRadera
  10. Vilken söt hårklämma! I like! Så läcker bild...sånt jag bara sett på nätet...det måste jag testa nån gång! Tack för din hälsning hos mig! Ha en fin sensommarvecka du med! Kram :)

    SvaraRadera
  11. Visst är det roligt att pyssla! Så fint du gjort med rosetten och blomman! Ha det gott!
    Kram Anki

    SvaraRadera