Sidor

måndag 23 april 2012

Saturday snow

We had a heavy snowfall the night before saturday. I threw the kids outdoors to play in the warm sunlight. Well for a Swede it was a warm sunny spring day.

Vi hade ett häftigt snöfall natten till söndagen. Jag kastade ut ungarna i snön så att de fick leka av sig lite i solvärmen. Ja för en svensk var det här en solig vårdag.
Tuli made a mini man.
This is my bed with garlic.

Tuli gjorde en minigubbe
Det här är min vitlöks bädd.
Buds on the appletrees.

Knoppande äppelträd.

A huge snowman waving at the passing cars, made by Oskar.

En jättestor snögubbe som vinkar åt bilarna som kör förbi, som Oskar har gjort.

The snow lasted just a few ours, at noon it was gone.
The bat fitter was out running in the forest for 40 min and got a cold. This is how the whole damn winter have been like; I have felt ok one or two weeks and home from work. Me or the kids have been sick.


Snön varade bara några timmar, vid eftermiddagen var den borta. 
Hon som vill bli smalare, var ute och sprang i skogen i 40 minuter och kom hem med förkylning. Så här har det varit hela jäkla vintern. Jag har varit ok en eller två veckor sen hemma från jobbet för sjukdom eller sjuka barn.

6 kommentarer:

  1. Very nice snowmen! I build a snow dragon once and was dead proud of him!

    SvaraRadera
  2. Oj vilka jättefina snögubbar! Det är kanske inte precis vad man väntar sig så här i mitten av april... Men värmen kommer väl...
    Kram
    Marie

    SvaraRadera
  3. Nyss sken solen, nu haglar det för fullt här. Aprilväder när det är som bäst.

    Men jag tycker att det är fantastiskt vackert när det dimper ner ett tjockt lager snö på allt som börjar gro. Lite som en saga. Narnia kanske.

    Jag har en fråga. Hur gör man en vitlöksbädd?

    Ha en bra tisdag
    Kram
    L

    SvaraRadera
  4. Ah, snögubbar i april. Det är verkligen ingen ordning på vädret.
    Ha en finfin kväll
    AC

    SvaraRadera
  5. Nej lägg av har ni fått så mycket snö?
    Det var en del också ser jag för en snögubbe bygger man inte av 2 cm snö.
    Kan tänka mig att barnen hade kul i alla fall och vår blir det någon gång.
    Kram Gerda

    SvaraRadera
  6. det var en hel del snö ni fick :O

    SvaraRadera