Sidor

fredag 5 september 2008

Ett rosa inlägg / A pink post

Vill bara berätta att jag har fått en fin utmärkelse av gulliga Stina som hon har knåpat ihop själv.
I recieved a nice award from sweet Stina, she made herself.
Tack !!! Thank you!!
Äntligen blommar min stickling jag tog för över ett år sedan när vi var till Kefalonia. Där växte denna pelargon som blommande buskar. Den är otroligt stor, jag kan gömma min hand bakom ett blad. I byn, Svoronata där vi bodde så hade många just denna pelargon i sin trädgård.
At last there's flowers on my pelargoniumplant I took for over a year ago when we went for a holiday at Kefalonia. This pelargonium was growing like bushes. It is incredible large, I can hide my hand behind a leaf. In the village, Svoronata were we lived many had this flower in their garden.

Den ser ut som en muterad jätte av våran egen lokala sort, Stora Hyttnäs. Hoppas ni får en fantastisk helg. Själv ska jag "dra åt skogen".....Nu igen, var ute igår i hällande regn, väldigt olämpligt när man är förkyld.

It looks like a giant mute of our own local sort called Stora Hyttnäs. I hope you fellows will have a wonderful weekend. I will take my boys to the forest....again...was out yesterday in pouring rein, very stupid to do when I'm having a cold.

7 kommentarer:

  1. Vilken JÄTTE till Pelargon!

    Hoppas du kryar på dig snart, jag är också förkyld dessvärre...


    KRAM & trevlig helg!

    /Jenny

    <3

    SvaraRadera
  2. Vilken pelargon! Så fin. Inte kul att vara förkyld. Hoppas att du blir bättre snart.

    Ha en riktigt skön helg!
    Kram Ullis

    SvaraRadera
  3. Vilken vacker award!!! Grattis till den!
    Din pelarfom påminner om en jag har, som ursprungligen kommer ifrån Grekland på 70-80 talet, då min mormor och moster var där på semester. De ser väldigt lika ut!
    Hoppas förkylningen är bättre nu!

    Kram veronica

    SvaraRadera
  4. Kikar in för att önska dig en riktigt trevlig helg!

    SvaraRadera
  5. Hej igen, ja här vräker regnet ner, har det gjort hela dagen så svampskogen får nog vänta tills i morgon. Vilken härlig pelargon och vad roligt att du lyckades få den att trivas. Ha det bra resten av helgen och krya på dig, regninga hälsn. från VIOLAN

    SvaraRadera
  6. Bli frisk nu ! Många kramar från malin

    SvaraRadera
  7. Blomman jag fick av dig har inte börjat blomma än. Men den är så fin i bladen så den blir tjusig när den blommar kan jag lova.:-)
    Kramis

    SvaraRadera