Sidor

onsdag 3 september 2008

Snörvel och snyft!

Ja, det är jättesynd om mig! Jag har fått förkylningsvirus och har ont i nacken. Eftersom Tuli också var lite seg igår så fick han vara hemma med mig. Men det innebar ingen vila alls för mig. Han river fram grejer och han vill baka, jag har fullt sjå med att städa efter honom.
Igår stoppade vi i vinterfönstret i deras rum.

Feel sorry for me! I've got a cold, and my neck is acing. Tuli was a bit tired yesterday, so I thought he could be at home for a rest. Well it wasn't very quiet and peaceful. He's pulling out things and he wan't to bake a cake. I have full time just to clean up the mess after him.
Yesterday we putted up the winterwindows in the boys room.
Killarna fick dekorera varsin ruta på vadden.
They had a window each to decorate on the cottonwool.
Den stora snäckan kommer från Zanzibar. The large seashell is coming from Zanzibar.
Det ser ut som traktorn skotta snö. It looks like the little truck is shuffling snow.
Jag har gått med i en liten pysselklubb; Sweet six(kolla bannern brevid). Man kan vinna pysselgrejer och få lite tips om hur och vad man kan göra. Idag när jag lyckades få Tuli att sitta lite vid datorn passade jag på att pyssla lite. Jag gjorde eget rosendoftande shampo och fyllde på en glasflaska som sedan dekorerades.
I've joined a little swapclub; Sweet six. You can win parcels for embelishment and get tips and tricks of how to...today when Tuli was sitting and playing by the computor I sat down for some work. I made my own rose scented shampoo and filled a glassbottle I foofed up a bit.

Framför flaskan ligger två hemmagjorda lavendeltvålar varav en har jag slagit in i notpapper.

In front of the bottle lays two hommade lavendersoaps, one is in parcel of note paper.

12 kommentarer:

  1. Vilka roliga pyssel du hunnit med! underbart att göra egen tvål tycker jag. Så roligt att ge bort!

    Kram Veronica

    SvaraRadera
  2. Get well soon!! I love your foofed up bottle and soap!
    xoxo LiLi

    SvaraRadera
  3. Så fint! Hoppas du blir frisk snart!

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  4. Hoppas att du blir piggare snart. Så fint du har gjort med flaskana och tvålarna. Får nog titta in på den där sidan jag också. Låter väldigt kul.

    Kram Ullis

    SvaraRadera
  5. Ja, det är verkligen synd om dej, inget vidare att känna sig seg och snorig. Men dekorationen i fönstren blev iaf snygg, kul med lite andra idéer än mossa och eterneller.
    Krya på dej. Kram Birgitta

    SvaraRadera
  6. Hallå där, hoppas du känner dig lite kryare idag, tror alla snörvlar just nu, så rart det blev med ungarnas grejer i fönstren ha en bra dag, kramis VIOLA

    SvaraRadera
  7. Du sötnosen.Det finns en award till dig i gårdagens inlägg.
    Puss

    SvaraRadera
  8. Men vännen! Är du snuvig? Tyckte väl att det varit ovanligt lungt ett tag!! Jag har glatt mig väldigt mycket åt mina resultat när det inte funnits någon som hela tiden tryckt mig tillbaka!! :) Nejdå, krya på dig och kom tillbaka snart så kan vi ta en promenad runt huset!

    SvaraRadera
  9. Your shampoo bottle looks fabulous, I'm so excited that you did this project!
    Thanks for joining up and thank you too for visiting my blog and for your encouragement!

    SvaraRadera
  10. Åh din stackare som är förkyld. Krya på dig !

    SvaraRadera
  11. vad roligt att de fick dekorera själva!

    SvaraRadera