Sidor

måndag 13 oktober 2008

Snart är vintern här

Det är så mörkt ute att det är svårt att få bra bilder inomhus på eftermiddagen när jag kommer hem. Så även om jag har saker att visa så får det bli lite trädgårdsbilder idag. Vi tar trappan ner i trädgården.
Its so dark outside this time of year, its no good light for indoor photos. So even if I have lots to show indoors Ill show you outdoor pictures instead. Let me take you downstairs in my garden.
En liten sväng förbi kryddlandet timjan som trivs fint med gurkört.
A turn around the herbs were the thyme is thriving.
Det ser lite stökigt ut men det är precis som det ska vara. Jag har ryckt upp broccolin med rötterna och vänt dem upp och ner, sen har bädden fått ett täcke av väl brunnen kompost. Jag gräver inte gärna för jag vill spara min kropp ett litet tag till, och maskarna.
It looks a bit fussy but its all in order. I torn up the broccoli with roots and all and turned them upside down. Then i put on a cover of well burned compost. I wont dig if neccesary, because I will spare my back and the worms.
Min sparris har bär, nästa vår kommer delikatessen.
My aspargus wear berries.

Jag återkommer med lite inomhusprojekt tills dess, ha det bra!

I will return later on with my indoorprojects, until then, have a wonderful week!

10 kommentarer:

  1. Det är nästan veckans höjdpunkt när du bloggar :-D
    Insåg just att mina morötter står kvar i jorden och landet skriker efter dynga...det får bli under min lediga vecka.
    KRAMAR

    SvaraRadera
  2. Härliga bilder från din trädgård, nu är det ju inte lika roligt att dona i den, men i helgen måååste jag bara göra iodning växthuset och trädgårdslanden! ha det gott, kram VIOLAN

    SvaraRadera
  3. Vad härligt med sparris..."den som väntar på något gott"..!

    ; )

    KRAM & ha en fin vecka!

    /Jenny

    <3

    SvaraRadera
  4. Yes the leaves are falling and the garden is getting ready for the winter here too. I think it's clever to treat a vegetable bed like that. I must tell my aunt. She is 80 and still having a large (60X25 meters) vegetable garden, but she cannot do everything alone anymore. When somebody helps she doesn't approve of course, because they don't do it the way she used to do it. Perhaps she can try this on her own. Thanks for the idea and have a lovely week too!

    SvaraRadera
  5. Vilket jätteland! och sparris..mums! Mitt land skall få sig en "makeover" nästa vår.

    Ha en härlig vecka!
    kram
    Liisa

    SvaraRadera
  6. Härliga höst bilder från ditt land!!
    Det låter spännande det du håller på med. Du får visa mig sen då...Kram på dig/Majsan

    SvaraRadera
  7. Vilken härlig bild på trappen med löv! Nu är det verkligen höst ute, både vackert och lite trist i min trädgård nu!
    Ja, visst är det svårt att fota nu...blir mest fotat på helgerna inför veckans bloggande! Det gäller att vara förutseende :)
    Kram

    SvaraRadera
  8. Känner helt igen mig, nu är det ju svart ute! Huva! Men trevligt att vi får se så fina höstbilder istället.

    Kram.

    SvaraRadera
  9. Det är så vackert ute nu, fin bild med stegen och löven och vilket delikatessland ni har då!! Mari.

    SvaraRadera
  10. Åh vad härligt det är med höst men lite vemodigt också för nu kommer mörkret. Jag vill ha kvar låååånga ljusa dagar ;-)

    SvaraRadera