Sidor

söndag 26 oktober 2008

Teknik & Romantik

En ljuvlig kombination tycker jag. Romantik det kan vara så enkelt med en vacker tanke eller att göra vackra saker. Just nu håller jag på med julpynt i vintage stil, här kommer en liten glimt.
...That is a lovely combination I think. Romantique can be so simple as a beautiful thought or to make lovely things. Right now Im doing christmas decorations in vintage style, heres a little glimpse.
En annan vacker sak jag köpte för en månad sedan är det här ljuvliga halsbandet. Det är en otroligt begåvad kvinna som heter Beth Quinn och bor i USA, jag köpte det via Malin som har bloggen Älskar Sött.
Another beautiful thing is this lovely necklace, I bought a month ago. It is made by a incredible talented woman named Beth Quinn from US. I bouhgt it from Malin, having the blog "Love Sweets".
En annan inte lika rolig sak jag upptäckte nyss. Det räckte med en vecka, sen såg min byrå ut såhär. Tuli må se ut som en ängel men han är egentligen ett litet monster.
Another thing I just discovered, not so fun. It took only a week, then is my chest of drawers looking like this. Tuli may look like an angel but he is a little monster.
Ja det där med teknik då?? Nja teknik o teknik....en gammal caterpillar är väl inte så hitech precis men våran teknikgrupp var ute på en leråker i fredags och körde lite maskiner. Grävskopan var roligast. Jag är inte så glad på den här bilden, denna läcker olja på grenröret, därav dimman.
So what about technique then.... Well an old caterpillar is not som much hitech. But our technical group went o a event at friday. Trying different machines. The diggin machine was the funniest. Im not so happy on this pic because this one leaks oil, therefore the fog.

15 kommentarer:

  1. Vackert julpynt du pysslar med...ljuvligt halsband också!

    Köra grävskopa verkar ju hur kul som helst..!

    : )

    KRAM, Jenny

    <3

    SvaraRadera
  2. Aaaaa Vad SKOJ det ser ut :-), inte byrån för det var trist, men köra maskiner i lergropen !
    Ha en fin söndag !
    /Malin - Home On The Range

    SvaraRadera
  3. Aha! så vår misstanke var rätt, leråker var rätt svar :)

    SvaraRadera
  4. Ser ut att vara kul att vara ute och köra på leråkern, *s*. Ditt pyssel blir så fint. Ska bli kul att se hur det blir när du är helt klar. Du har ju så underbara idéer. Snyggt halsband.

    Kram Ullis

    SvaraRadera
  5. Hej Hej!! Tråkigt med din byrå, men tur att vit färg finns. Mysigt med julpyntet, advent närmar sig med stormsteg, och det är bara såå mysigt. Leran såg också härlig ut!!
    Kram Hannah

    SvaraRadera
  6. Vilket fint pyssel du gör! Ska hängas i granen eller?
    Ajdå...otur med byrån...du får måla över! :)
    Kram

    SvaraRadera
  7. TACK vännen..!

    <3

    Min pappa ska ta ett snack med min granne, så jag hoppas att vi kan komma fram till en lösning efter det...helst vill jag ju flytta, men frågan är vart..? Jag har ju inte pengar till att köpa ett hus, och lägenhet blir det inte för min del igen, jag måste verkligen ha lugn & ro omkring mig, annars kommer min hälsa bara att försämras ännu mer...

    MÅNGA kramar till dig!!!

    /Jenny

    <3 <3 <3

    SvaraRadera
  8. Önskar man kunde se dig bättre där i overallen: ) Vilka fina kakformar och halsbandet är ljuvligt! Mari.

    SvaraRadera
  9. Ljuvlig pynt du grejar! Hemma igen i kylan, inte skönt, kram VIOLAN

    SvaraRadera
  10. Både du och Tuli är väldigt kreativa ser jag. haha!

    Halsbandet är otroligt vackert. helt i min smak!

    Ha en bra kväll

    L

    SvaraRadera
  11. Mmmm I'm getting in the mood for Christmas decorations too, when I see yours! They are lovely. After Halloween (which isn't really celebrated over here, except in my house) it is time to welcome our Santa who brings us gifts December 5th and it is really not done to have anything Christmas like before that date. December 12th is my daughters birthday and after that I can finally get loose.

    Must have been a fun company trip!

    SvaraRadera
  12. Jag ska till Ullared den 22/11, det är jag, min mamma + en väninna som åker, det är väninnan som ska köra.Vi ska övernatta i en stuga, vilket innebär shopping både på lördan & söndan, med andra ord så behöver vi inte stressa, vilket känns SÅ skönt!!!

    Min pappa ska vara kattvakt har han lovat, trots att han tycker att det är äckligt att rensa kattlådorna...Han har bara behövt titta till mina katter en gång tidigare, när jag & mamma var i Skagen, då sa han aldrig mer..!

    Men han erbjöd sig själv denna gången, för han vet hur gärna jag vill åka + att jag behöver muntras upp..!

    KRAM & ha en riktigt skön helg!

    /Jenny

    <3

    SvaraRadera
  13. Hej på dig! Ååå vad fina saker du har pysslat med! Det där halsbandet har jag suktat efter länge, eller rättare sagt den ringen....

    Tråkigt med byrån, men så är det...en av mina gjorde så på en vägg...det var bara att måla över....

    Trevlig helg på dig//En nygammal räv...;)

    SvaraRadera
  14. Hä känns ut söm att...du vet..att utifrån det så liksom...ja!! Hej på dig!! :)

    SvaraRadera
  15. Ha det såg kul ut i oljeröken! Klart jag vill vara med i utlottningen för julpynt kan jag aldrig få nog av!
    Kram
    Liisa

    SvaraRadera