Sidor

onsdag 8 oktober 2008

Yellow leaf

Först vill jag bara tipsa om en jätterolig webbsida, last fm. Där kan man lyssna på sin egen personliga favoritmusik. Bara att skriva in musikstilen och vips har du en radio med den musik du gillar. Om ni klickar på länken ovan så hamnar ni på gothic rock som skvalar just nu genom högtalarna och jag myyyser. Maken jobbar natt så hans öron besparas oväsenet. Man kan även söka på grupper och då lyssna på gruppens favoritblandning, brukar lyssna på steampunk. Häromdagen vad det så fantastiskt vackert väder. Jag hade med mig kameran på lunchpromenaden och fotade lite. Jag ska låta bilderna tala. Ruinromantiker som jag är så gick jag igång på alla spår jag fann efter en en gång livlig industri.

A few days ago we had fantasstic weather. I brought my camera on the lunchwalk and Ill show you some pictures. I have a fling for ruins, I think it is romantic. I really went excited over the traces of the once upon a time busy industry.
Beautiful mosses trying to cover the slag stones.

Wonder were this path leads....

Beautiful colours on the trees right now.

Industri remnants in the water. Our beautiful lake.

Mirrored stones in the water.

More industri remnants in the water. Look at the branch that makes a frame.








Jag kan sakna atmosfären och miljön från stålindustrin där jag jobbade förut. Tänk om folk förstod vilka vackra miljöer som finns i de gamla bruksorterna.

I can sometimes miss the atmosphere and the environment in the steel industry where I used to work. Think if people understood how beautiful surroundings there is in the old steel industry places.

9 kommentarer:

  1. OTROLIGT vilka vackra bilder!!!

    Jag ska kolla upp den där hemsidan med musik..!

    : )

    KRAM, Jenny

    <3

    SvaraRadera
  2. Yeah! I love this combination of nature and ruins. When you love old industrial buildings of steel industry you should visit Belgium, the surroundings of Luik (Liège), where one of Europe's first steel industries started. That area is quite poor now. And poverty means preservation, otherwise everything is taken down and replaced by new buildings.
    Have a great day!

    SvaraRadera
  3. Vilka bilder , underbara !!
    Nu ska jag gå in på den där sidan och se vart jag hamnar i musikstil :-)
    Ha det gott !
    Kram/Lotta

    SvaraRadera
  4. Hejdär, Vilka fantastiska bilder !! Mera av dem snälla :-)

    SvaraRadera
  5. Där har jag också vandrat några gånger! Du har inte sett den där lilla "ruinen"? Den är iofs inte på just den där stigen, men inte så långt bort, om den finns kvar vill säga! Vi får ta en fotoutflykt nå´n lunch!!

    SvaraRadera
  6. Wunderschöne Bilder !!!!!

    Liebe Grüße *Manuela*

    SvaraRadera
  7. Underbara bilder, har du mera att bjuda på? Förstår din frustration med våra gamla bruksmilöer, ha en skön helg, kram VIOLA

    SvaraRadera
  8. Så ljuvliga bilder! Måste ju kolla in den där musiksidan.

    Hoppas att helgen blir bra!
    Kram Ullis

    SvaraRadera
  9. Hej Linnea!
    Jättefina bilder!! Jag är också tokig i ruiner...och gamla bruksmiljöer (har dessutom en man som också är galen i gamla hus!). Tänk att förr kunde en industri vara vackert byggd...man kunde krusidulla till det med tegel!

    kram
    Liisa

    SvaraRadera