Sidor

söndag 11 september 2011

New Look

Åh det känns riktigt bra att fräsha till bloggen, jag var lite trött på min bakgrund, den var lite för somrig för årstiden. Jag satt en hel kväll och målade löv som jag sedan scannade in och lekte med i photoshop. Jag fick klippa och klistra utan att bli kladdig om händerna.

Ah, it really feels refreshing to change the very old look on the blogg. I needed to change the background to something more autumn like. I sat a whole evening and painted leaves. I scanned them and played along in photoshop clipping and glueing without sticky fingers. This is one of the leaves.
Huvudfoten var den äldsta på bloggen och del av ett gamalt liv, det var alltså helt nödvändigt att ändra den. Men jag är inte riktigt klar med transformationen än. Bloggen ska kännas mer som mej.
Igår var det skördedag pga frostvarningar som inte infriades. På bilden nedan ligger kidneybönor på en silverbricka och torkar. De är en lokal sort från Rajma i Indien och lite mer vana att växa där det är varmt.

The header is the oldest thing on the blogg and a part of another life so it was necessary to change it. But I'm not ready with the transformation yet. I wan't it to be more "me".
Yesterday I had harvest time, due to frost warnings. But no frost this night. These are kidney beans drying on a siler tray, this amount is record for me (thanks for horse shit). These are a local sort from Rajma in India. A very different climate from were they grows now. 
Så vad tycker ni om det nya utseendet på bloggen, är det åt rätt håll? Jag ska byta utseende på bloggen beroende på årstid oftare hädanefter.

What do you think of the transformation, is the right direction? I will continue changing it as the change of seasons.

12 kommentarer:

  1. Jag tycker det är snyggt! Och du är så duktig, jag har inte glömt fjärilen du målade.... Jag skulle också vilja ändra om på min blogg men jag har inte utforskat vad man kan göra...:)

    SvaraRadera
  2. Tycker att du har lyckats väldigt bra med det nya utseendet på bloggen, väldigt vackert, du är så duktig vännen!

    : )

    Gillar utseendet på bönorna också...

    ; )

    KRAM, Jenny

    SvaraRadera
  3. Sååååå fint! Och vad vackert det blir. Kram!!!

    SvaraRadera
  4. Löven ser så lyckliga ut, de är otroligt fina !!

    SvaraRadera
  5. Wow vad fin bloggen är! Vad du är duktig på att måla och att sen kunna tekniken för att göra din blogg unik och personlig...sååå häftigt...

    Önskar dig en fin början på veckan!
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  6. Det blev så fint!! Va duktig du är på att måla. Nu blev jag med sugen på att byta design, men det är ju sånt jobb bara, hehe. Får nog ta en kväll i veckan och göra det!!

    kram Petra

    SvaraRadera
  7. Åhhhhhhhhhhh så fint!!!!
    Vad duktig du är!!!
    Ha en fin vecka!
    Kram Kathrine

    SvaraRadera
  8. Ja, gör ett eget diadem, blir säkert jättefint! Jag skulle vilja ha ett diadem med en riktigt bred fläta, borde kanske också knåpa ihop ett eget..!

    : )

    KRAM, Jenny

    SvaraRadera
  9. Beautiful! You did a wonderful job on the leaves. I love the idea of updating the blog look for the seasons. And the new header is so fun! :)

    SvaraRadera
  10. Vad duktig du är, fint med höstiga löv och extra roligt när du målat dem själv. Kram Paula

    SvaraRadera
  11. Tycker din blogg har fått en riktigt personlig touch. Och tänk att du målat löven själv, då kan det inte bli mer du. Ha nu en mysig kväll!
    Kram Pia

    SvaraRadera