Sidor

söndag 16 oktober 2011

Report from the workshop

Det har varit lite hektiska dagar i verkstan den senaste tiden. Jag har jobbat stenhårt med halloweenpartyt. Självfallet skall trädgården förvandlas till kyrkogård, eller delvis. Så jag har sågat ut lite gravstenar och kors av plywood och målat. Det var inte lätt att komma på något bra namn på stenarna. Den första är en död hund, den andra är Mr Poe, det lilla korset är en död katt, den tredje stenen är en gubbe som vi har hittat på och som ska spöka på halloween och till sist, julgrisen nasse som fick offra sig som julskinka förra året.

It sure has been busy days in my workshop this weekend. I'll been working on the halloweenparty really hard. Of course our garden will be turned to a grave yard, well partly, so I made some tombstones and crosses made of plywood. I didn't have that much fantasy to think out clever names on them but the first stone is a dead dog, the second is Mr Poe of course, the little cross is a dead cat, the third tombstone is a ghost we found out that will haunt this house on halloween and the last cross is the pig that the christmas ham was made of last year.

Sen tillverkade jag ett par likkistor. Jag måste säga att jag är riktigt nöjd över dem. Inte trodde jag att jag skulle lyckas så bra, lite händig är jag. Den lilla kistan ska vara till hälften nedgrävd i trädgården och gömma barnens godis.

Then I made a pair of coffins. I must actually say that Im proud of myself making these, didn't know i could, quite handy. The small coffin will be half digged down in the garden, filled with the childrens treats (candy).


Den stora skall ställas vid entren och välkomna våra gäster med lite kusligheter som ni säkert ska få se senare. Om ni undrar vad det är på insidan av locket så är det spindelnät som jag har sprejmålat och använt locket som underlag.

The large one will be set in front of the entrance to welcome the guests with some spooky things happening about it (more to come). I spraypainted some webs and used the lid as protection for the floor (if you wonder what it is).


Allting är säkert och gömt i verkstan med stängda dörrar, så att inte barnen ska kunna se dem. Allt är ju en överraskning.

They are all safe and hidden in the workshop with locked doors. So the children wont be able to find them. It will all be a surprise for them.

13 kommentarer:

  1. WOW, jag är verkligen imponerad, barnen kommer att få det SÅÅÅÅ kul!!!

    : )

    KRAM, Jenny

    SvaraRadera
  2. Iiiiiiii!!!!! Jag vill också gå på kalas! Undrar om man kan låna grejerna till nästa år...tänkte ha 10års party i bystugan då ;)

    SvaraRadera
  3. Jamen guuuud va häftigt !!!! Va ni e hittepåiga . Åååå jag vill vara barn hos er !
    Kraam/ Lotta

    SvaraRadera
  4. These coffins are awesome! I love the idea of the half dug up one. :) Oh and thank you for joining my blog.. nice to meet you!

    SvaraRadera
  5. Oj oj oj vilket creepy halloweenparty det kommer att bli...men så roligt att ordna allt. När jag jobbade som dagmamma gjorde jag och två kollegor en massa kul med alla våra barn...jag saknar den tiden när jag läser om allt du hittar på.

    Önskar dig en go början på veckan!
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  6. Det kommer att bli spännande (fast jag tror att dina barn har internet;-) )

    SvaraRadera
  7. Wooow va vackert!!
    Anser att vi styr om det till ett vuxen kalas istället....
    Kram

    SvaraRadera
  8. Ahmen Åhh!! Helt underbart, jag tror jag kommer på barnens fest.. ;)

    SvaraRadera
  9. Så kreativ och ´duktig du är!!!!
    Otroligt fina saker!
    ha en fin vecka!
    Kram Kathrine

    SvaraRadera
  10. Hej
    Fantastiskt roligt och se och härliga idéer kul att du tyckte om våra...
    Vi har ett helt uthus fullt med kistor kors spöken häxa m.m det är verkligen häftigt att göra det fullt ut..
    Vi har nämligen haft en tipspromenadspökrunda mitt ute i skogen med en hel del häftiga effekter...
    Min man och vår bästa vän är teknik fantaster och älskar att fixa och dona:)
    kram
    sandra

    SvaraRadera
  11. Jädrar i min lilla "låda" så mycket du har gjort! Så fint! Där skulle jag vilja vara med, om jag vågade...Och händig vet jag ju att du är :)
    kram
    Marie

    SvaraRadera
  12. I am totally stealing this!

    SvaraRadera
  13. Vad roligt med en annan som också tar i lite till halloween! Runt omkring oss är vi de enda men det är ju så kul att pyssla så jag kan inte låta bli. ;) Jag gjorde några gravstenar med svensk text på förra året, när jag väl fick igång tänket på hur jag skulle formulera texten så flöt det på. Jag ville ha det läskigt, lite fyndigt och inte för realistiskt. Funderade på om jag hade bilder på dem på bloggen men jag tror inte att jag la upp några, får fixa det.

    Kommer ni göra något liknande det ni gjorde förra året i år med? (Undrar jag såhär i augusti...) ;)

    /Caroline

    SvaraRadera