Sidor

onsdag 1 juli 2009

Who doesn't need a vacation?

Man kan göra riktiga fynd på tradera ibland. De här spetsarna har tillhört en dam född 1910, fick jag berättat av säljaren. Hon tillverkade dem själv. Jag har knappt hunnit titta på dem så jag har ingen aning om vad jag ska göra med dem.
You can get real bargains on tradera (a swedish ebay-site). These laces belonged to a woman born 1910. She made the laces herself. I haven't looked at them that close yet, so I don't know what to do with them yet.
Det går inget bra att rita maskindelar när det är så här varmt. Hjärnan går i slowmotion. Kontoret är lika stökigt som hjärkontoret, folk har kommenterat att jag behöver städa, hrm. Det är tur att jag hittar själv i röran. Nu längtar jag efter semestern. Efter en sjuhelvetes vinter, en jobbig men underbar vår behöver jag vila. Jag ska bara jobba en dag till sen ska jag och killarna följa med Johan till hans stuga. Några dagars primitivt liv, bad och mat från grillen ska det bli.
It isn't easy to draw machine parts when it is hot like hell. My brain is working in slowmotion. My office is as untidy as my "head office" and colleagues have commented my littered office, well. Luckily I can find things in this mess. I really need vacation now. After this horrible winter a tough but wonderful spring, I need to rest. Just working one day more and after that me and my boys will follow Johan to his summer house. It will be a few days of primitive living, bathing and food from the grill.


Alla bekymmer ska jag lämna bakom mig. Ha en fortsatt fin sommar!

I will leave all my troubles behind. Have a wonderful summer you all!

9 kommentarer:

  1. Jag förstår verkligen att det måste var jobbigt att arbeta i denna värmen..!

    Jättefina spetsar!!!

    KRAM, Jenny

    <3

    SvaraRadera
  2. That lace looks wonderful! I am soooo loooking forward to vacation too! We had such a busy year with school and everything. Next week is the last week for the kids, I cannot wait. Have a lovely summer with Johan and the kids in the vacation house. Take care and happy creating with that lace!

    SvaraRadera
  3. Snart bär det av!! Hurra!!! Jihoo!!! :D Love you!

    SvaraRadera
  4. Ett tomt skrivbord betyder väl tom skalle..Mitt bord på jobbet är också rörigt, men jag hittar perfekt där. Sista arb.dagen i morrn -ska bli såå skönt med semester.Kanske att jag städar lite innan jag går.. Ha det gott!/Eva

    SvaraRadera
  5. Hej hopp hörde du mig tuta i förrgår ....din bil syns ../ Ha de skön semester...

    SvaraRadera
  6. Hoppas du får en riktigt fin och sköön sommar nu !!
    Kraam /Lotta

    SvaraRadera
  7. Ha en bra helg!!

    SvaraRadera
  8. Så skönt att du får semester nu. Du skulle se klassrummet som jag har. Där ser det ut som en bomb har slagit ner. ska åka dit och städa någon dag när det regnar ute så att det är ok tills jag börjar i höst. Låter härligt med att åka till stugan.

    Ha en bra helg!
    Kram Ullis

    SvaraRadera