Sidor

onsdag 9 juni 2010

I'm working on it!!!

Här sitter en fundersam och lite trött person. Vi kan ju börja med det första; fundersam. Jag började ju blogga för lokala tidningen för några månader sedan, men jag funderar på att lägga av med det. I måndags såg jag mig själv på första sidan på papperstidningen och citerad med en mening som i mina ögon såg ganska klyschig ut. "Lycklig är den med egen trädgård". Jasså tänkte jag så man kan inte vara glad ändå? Sen vill de att jag ska uppdatera mig 3-4 gånger i veckan, jag känner att jag har så mycket annat jag vill göra. En annan sak är ju att jag inte känner att jag kan skriva "fan och jävlar" eller visa den där svartare sidan av mig som skiner igenom då och då, präktigt ska de va!! Fundera mera......

Thinking of quitting my other blog in our local paper. Specially when I saw a picture of myself on the front of it saying something (when it was taken from its textpiece) sounded very corny. Feeling that I can't be myself that way.
Den här lille filuren är min ständiga kompis på skrivbordet. Han får ofta stå i ett hörn och glutta fram, han är lite full i fan den där dockan. Det är väl allt jag har att visa idag i bildväg. Jag har inte fotat så mycket. Jag har jobbat i trädgården och ikväll har jag målat verandan en omgång (där kom det; trött). Jag vill få det klart till helgen, jag vill ligga i min bäddade järnsäng och lyssna på sommarregnet och slåss med myggen.

This little fellow is my constant friend by the laptop. He's looking at me from his corner. This is all I can show you because I haven't taken any pictures recently. Too much busy in the garden and painting my front porch, as I did today. I really want it to be ready for the weekend. I wan't to lay in my iron bed, listen to the summer rain and smashing mosqitoes.

8 kommentarer:

  1. Att blogga ska ju aldrig kännas som ett måste...man ska ju göra det för att man tycker att det är roligt och att man får ut något av det..!

    Jättesöt docka du visar!

    STOR kram till dig♥

    SvaraRadera
  2. At least you took ONE photo! I am too busy too, just taking a break for 5 minutes. Take care!

    SvaraRadera
  3. Ja vilken märklig balansgång !
    Där ser man hur det fungerar med pressen , väljer ut citat som i ett annat sammanhang blir så fel .
    Jag blev oxå tillfrågad om jag ville blogga för en tidning , för knappt inga pengar alls skulle jag göra minst fem inlägg i veckan . Men vem hinner det ??
    Nej tack !
    Hoppas du får kläm på hur du vill göra !
    Kram/Lotta

    SvaraRadera
  4. Skönt att du tar dej en funderare på sådant som först kan te sig smickrande och roligt, men i efterhand kan bli för krävande och inte skoj alls. Inte roligt när man alltid måste vara käck och glad, nej då är det nog bättre med en egen blogg.

    Gullig docka som du har som bloggmedhjälpare, förmodar att han har några år på nacken.

    Och du, ang förra inlägget, vi hade inga surrande bin runt våra äppelblommor iår. Tänk om de hade hittat hit också. Hoppas att det blir några äpplen ändå.

    Ha det gott, kram Birgitta

    SvaraRadera
  5. Söt liten docka. Hoppas att ni har det bra där borta.:-) kram Stina

    SvaraRadera
  6. Hoppsan hejsan ! Var tog sängen med trägavlarna vägen !? Puss och kram på dej, jag kommer snart det lovar jag !! ( och fy vilken fruktansvärd docka......hehe )

    SvaraRadera
  7. Det är ju mycket nu, och allra helst den här årstiden, som tar upp ens tid! Så jag förstår att du tvekar...
    Kram
    MArie

    SvaraRadera
  8. Att blogga och skriva på beställning kan inte vara lätt och så underbart och fantastiskt är ju inte livet varje dag. Eller rättare sagt vissa dagar är det svårare att se det underbara och fantastiska.

    Knäppt hur de väljer att formulera rubrikerna i tidningen.

    Jag gillar din följeslagare, han ser ut att ha några år på nacken.

    Kram,
    Regina

    SvaraRadera