Sidor

fredag 25 juni 2010

Trevlig midsommar!!

Äntligen är tiden här då det går att norpa lite buketter från trädgården. Jag lyckades få ett ryck och städa bort påskriset. Ja du läste rätt. Det har stått ett påskris här ett bra tag för länge.
Now is the time here when I can pick the fresh flowers from the garden. I had suddenly the energy to take down the easter twigs from my drawer. Yes you read it right. I had it here way too long.
Jag har tillochmed spikat upp lite tavlor här hemma. Min skruttiga ängeltavla måste ju hänga i sovrummet.
I have even hung the walls with some pictures and paintings. My shabby cherub is necessary in my bedroom.
Förra veckan kom så äntligen mitt pysselpaket från vita gåvor. Det var lite garner till att virka amigurumisar. Jag ska testa att virka någon med det här garnet. Det var lite kraftigare än det jag använder nu. Tack min hemliga vän för detta.

Last week I got my parcel in the DIY swap from Vita gåvor. It was thread for amigurumi-crocheting. I will test it later. It is a bit thicker than I'm using now. Thank you my secret friend.
Jag vill till sist önska glad midsommar till er alla. Tack för att ni läser min blogg och följer mig trots att jag är lite svajig i kvaliteten (beroende på humör).
I would like to wish you all a happy midsummer eve. Thank you for reading my blog and thank you so much you followers that keep on reading in spite of my variation of quality.


Ett par gamla stolar som väntar på omvårdnad. A pair of old garden stools waiting for some care.

5 kommentarer:

  1. Jättefina bilder från ditt hem!

    : )

    KRAM, Jenny

    SvaraRadera
  2. Jo, jag hade en trevlig Midsommar...tills jag fick jätteont i magen, förmodligen magkatarr..!

    : (

    Jag hade så ont så jag sov över hos mina föräldrar, istället för att cykla hem...och kvart i 3 på natten/morgonen fick jag ännu mer ont...igår sov jag nästan hela dagen...men nu mår jag bättre, men är trött så klart!

    KRAM

    SvaraRadera
  3. Lycka till med virkningen! Stolarna som står lutade mot väggen ser inbjudande ut..Ha en fin vecka/Eva

    SvaraRadera
  4. Har missat flera inlägg ser jag, skrattat gott åt när ni skulle värma polen! Man ska vara lite galen, det är sunt. Lycka till med virkningen. Har provat virka en katt, den är fortfarande på varv 3 ;) Kram

    SvaraRadera
  5. Jo tack det är bättre nu!

    : )

    Jag har dock varit tvungen att sluta med LCHF-kosten, det funkade inte med min mage tyvärr...

    Önskar dig en fin ny vecka!!!

    KRAM

    SvaraRadera