Sidor

torsdag 26 juli 2007

Lite smått och gott

Lille pilten har somnat alldeles för sent och nu sitter man och chattar och försöker blogga något vettigt samtidigt... Går sådär...Får man först bjuda på några bullar.....skämtar...de är av saltdeg! Ostkupan kommer från min kära svärmor. Den stod länge högst uppe i ett skåp för vad sjutton skulle jag med en skör glaskupa till som alla gånger skulle gå sönder. Men sedan såg jag i en tidning hur man hade fyllt den med julgranskulor och då åkte den fram som prydnad istället för till mat.
Dagens pyssel. Jag har plockat ringblomsblad och lagt i en burk med rapsolja. Snart har jag finfin ringblomsolja att göra salvor, hudcremer eller bara hälla över salladen. Bladen ska jag ta bort först, om någon dag.

1 kommentar:

  1. Det är tur att man läser sin egen blogg iblan för nu blev jag påmind om att jag måste sila ifrån bladen och ställa in oljan i kylen ..oops

    SvaraRadera