Sidor

söndag 1 juli 2007

Weekend

Tillbaka från en weekend i småland, hälsat på släktingar.
Det är en bra start på semestern och åka iväg och bli serverad ;-)
Jag vet ju vad som väntar....4 veckors hårt kroppsarbete; renovera fönster, ta hand om grönsakslandet, kanske fixa till någon rabatt mm. Till vardags håller jag på med "knoppsarbete".

Den här gången besökte vi High Chaparall. Det var jättekul! Det kan nog inte finnas någon som inte gillar detta plejs. Jag vill dock utfärda en varning för Big Bengts museum, så mycken skit, kitsch, och hötorgskonst samlat på säkert 1000 kvm har jag aldrig sett. De skulle behöva någon professionel som rensade i röran. Det var som att kliva in i någons smaklösa vardagsrum upphöjt till tio. Men man behöver ju inte gå dit...

Det jag gillade bäst var mexicobyn, gå in och ät mexicansk mat serverad och lagad av latinamerikaner och se den mexicanska showen med duktiga sångare och dansare. Jag kunde inte heller låta bli att köpa en sombrero. Jag älskar att klä ut mig och den här kommer bli fin fin till min senorita-outfit.

När vi åker hem så måste vi alltid stanna till strax söder om Vadstena och gå in på den jättestora antikhandeln som ligger i en lada alldeles utanför stan. Jag kommer alltid hem med något därifrån . Jag tyckte att det hade blivit dyrt. Men jag hittade en spegel till hallen. Jaa jag köpte en för en vecka sedan men nu hittade jag en som var ännu häftigare och passade preciis! Tillsammans med spegeln såldes en trymå (bord med två ben). De är svarta ( nu ryser alla shabbysar med viita hem ;-) ), kommer passa jättebra till mina svarta tapeter. Ni får se det när det blir iordningställt. Det var nätt och jämt att det fick plats i bilen vi hade en stor resväska med, barnvagn, kylväska, några andra väskor, sombreron. Svärfar bara stod och skakade på huvudet när vi skulle in med allt det där. Men jag är så jävla envis och maken var för ovanlighetens skull med på noterna och det gick!
Om ni tittar i mitt gamla loppis inlägg så ser ni färgerna i hallen på pärlsponten, ärligt talat, jag är inte ett dugg nöjd med detta, jag ville ha en solig färg, det blev bara murrigt, det är ett jättejobb att måla om men va sjutton. Jag vill nog ha riktigt ljusgrå pärlspont med aningens mörkare lister, då skulle nog hallen bli lite ljusare trots svarta tapeter och möbler. Pöh, jag har ett jätteäckligt kök jag vill måla om också....

1 kommentar:

  1. Hej :-)
    Vad glad jag bir att höra från er.
    Hoppas ni fått en välförtjänt "vila" under semestern.
    Hoppas vi kan styra upp ett besök till oss på lite middag och ett gott vin nu framöver.
    Kramar/Frida

    SvaraRadera