Sidor

torsdag 24 juli 2008

Almost too hot for blogging

Värmebölja.....Det betyder total tystnad, inte ens fåglarna sjunger, enda oljudet har varit bondens höfläkt några nätter. Lite kul har hänt sedan sist.... Jag har fått ett trevligt paket. Av Beas Barnslikheter. Hon har sytt en så fin vimpel åt mig.

Tropical hot....Though we living far up in the north we can get the tropical warmth in summer, we have it now. The thing that strucks is the silence, no people is making noices or birds singing, until yesterday the only noice Ive heard was the farmers hay-fan.
A few days ago I got a nice parcel from Beas Barnslikheter. She has sewn a nice flag garland for me. I could decide the colour and i decided "something green", the rest I left for her, Im so satisfied. I hanged it in my kitchenwindow.
Jag fick bestämma färg och jag valde "något grönt" sen fick hon bestämma själv, den blev lite Green gate´ig (lustig benämning), jag är supernöjd och den får hänga i köksfönstret som en liten extra gardin.
Den här korgstolen följde med på husköpet men den var naturell då. Just nu håller jag på att måla fönster och då har jag använt korgstolen som "penseltork" till slut blev den ju vit. Så nu har jag en pendang till min andra korgstol.
This canechair was in the house when we bought it but it was natural then. Right now Im painting windows and I have used the chair to clean the brushes on, and in the end it turned white. Now I have a pair of canechairs in my livingroom.
När det är så varmt måste man åka till stranden. Ska man åka till stranden måste man ha fika, eller hur. Då passade jag på att göra smaskiga muffins i de fina formarna jag fick av Stina. Jag har fyllt dem med hallon och hackad vit choklad och glasyren är philadelfia ost blandad med florsocker, onödigt gott.
When it hot like this you just have to go to the beach. And if you go to the beach you must bring something to eat. So I made cupcakes in the sweet cups I got from Stina. I filled them with chopped white chokolate and raspberries and on the top glace of philadelfia cream cheese and powder sugar. Its unhealthy good.

13 kommentarer:

  1. Mmmm vad sugen jag blir. Frestas så där, *s*. Det är som sagt skönast att ligga på stranden och njuta. Tänk att stolen blev vit.

    Kram Ullis

    SvaraRadera
  2. That banner is sweet! It really is good wheather up here, about 25 degrees. I think it's in our country mostly like this in Summer: either temperature is not summerish at all (17-18 degrees) or it is too hot! But today and yesterday it is really good and I'm behind my computer hee hee.

    SvaraRadera
  3. Vimplarna är SÅ fina !!!

    Söt korgstol du målat, jag har också en som ska målas om...

    Vad sugen jag blev på muffinsen...MUMS !!!

    Ha det gott!

    Trevlig helg, kram Jenny

    <3

    SvaraRadera
  4. Jag dööööör av muffinslängtan. Dreglet rinner nedför hakan. Hoppas de smakade lika bra som de ser ut :-)

    SvaraRadera
  5. Åh vilka fina vimplar :). Håller med om att det känns som nåt från Green Gate.
    Åh muffins...är de svåra att göra? De ser underbara ut...mmm ;).
    Kram

    SvaraRadera
  6. Hejsan, hittade en till underbar blogg idag, din. Vilken ny värld som har öppnats och vilket utbud. Här kommer jag att återkomma, hälsa gärna på en ny bloggare, sitter just inne en stund, det är så......varmt, men givetvis härligt, Viola

    SvaraRadera
  7. hello and thank you for visiting my blog and leaving your nice comment! It would be great to make a link exchange with you! Your pictures are so beautiful and I love it that you also write in english, so I can also understand your blog! The banner is so gorgeous and the little cupcake forms are so sweet! Greetings from Germany Mira!

    SvaraRadera
  8. Svejsan! Men mums!! så goda dina muffins ser ut....jag vill smaka. Tänkte berätta om tunnbrödet som var doppad i mintchoklad....det tog slut på fem röda sekunder...men guuuud så gott det var. Tunnbrödet var inte kryddat så jag tror att det är enkelt att göra själv. Köpa färdigt tunnbröd och doppa i den choklad man tycker om....mums!!! Vi får testa och byta erfarenheter.
    Kram Hannah (flaggorna var/är ur söööta)

    SvaraRadera
  9. Hon är hemskt duktig Bea så jag är inte förvånad över resultatet. Så fin! kram

    SvaraRadera
  10. Mmmmm, vilka läckra bakelser!!! Så fina Green gatiga vimplar du fått, jätetfina färger! Varma och soliga hälsningar fr mej!

    SvaraRadera
  11. Vilka superfina vimplar och så mumsigt fika! :)

    SvaraRadera
  12. De ser ju ut att passa finfint in i övrig färginredning. Så roligt att du tycker om dem och att de kom fram säkert. :-)

    Kram Bea

    SvaraRadera
  13. mmm ser gott ut i dina muffinsformar , jag använde mina muffinsformar för första ggr i förrgår,,men de blev enkla vanliga muffins

    SvaraRadera