Sidor

lördag 5 juli 2008

Mycket snack, lite verkstad. Snapshots from my garden

Jag vet inte vad jag har råkat ut för, en lathetsbacill eller något virus på hårddisken, för jag är otroligt trött och duven. På jobbet har jag skojat och sagt att jag inte har hämtat mig från helgen men i fredags fick jag feber så jag åkte hem och lade mig i hammocken. Guu vad skönt zzzzz.
Min kära trädgård står i sin fullaste blom och det är bara att njuta, jag bjuder här lite på vad som växer.
I don't know what happened with me, a lazy-disease or virus on my hardware, because Im so incredible tired and my head is filled with cottonwool. I've been joking about it at work, saying I didn't recover after the weekend, but friday I got fever so I left, went home to sleep in my garden swing. So sothing zzzzz.
My dear garden is in its full peak of blooming. It's pure joy. You can see I'm very fond of roses. I never got the qlue about roses until I discovered the old sorts.
Bourbon Queen (so softly scented)
Chapeau du Napoleon : Ser ni hatten? A wonderful mossrose this is my absolute favourite.
En annan mossros Henri Martin. It has a heavy scent of rose .

Min ängla trumpet blommar för fullt och skickar in ljuvlig doft genom fönstret.
My Datura is in full bloom and sending wonderful smell thru my window.
Här är min stora lycka, min egen lilla smultronbacke. Det här brukar jag göra så att en liten kopp räcker till många. Det är makens hand som plockar...
This is my great pleasure, a small cup of this wonderful berries I turn to something that last longer. Its a piece of my husband you see in the picture, picking berries.
Ja på tal om maken. Det är här han håller till under semestern. Visst har han byggt en fin byggnadsställning, ha ha. Han har faktiskt klätter-sele på sig också. Jag är utsedd till general över pensel och fönsterrenovering, de små fula fönstren som sitter i ska bytas ut till gamla.
Well talking about hubby, this is what he is doing under his vacation. Isnt the scaffold nice, he he. He even wearing a climbing harness when working at the house. Well I do something as well, im the master of the brush and window renovating. The ugly little windows will be change to older ones more suited to the house.

12 kommentarer:

  1. Fina rosor, mossrosor ser så speciella ut, har ingen egen...än..!

    : )

    Hoppas du känner dig piggare snart!

    Kram, Jenny

    <3

    SvaraRadera
  2. Ni jobbar på ordentligt ser jag. Blir nog väldigt bra när det blir klart. Fint med gamla fönster. Vi får hoppas att du blir piggare snart. Jag har nog fått en seghetsbacill i så fall.

    Kram Ullis

    SvaraRadera
  3. Hej!

    Så härliga bilder från trädgården m an får passa på att njuta.

    HA´en bra söndag!
    MiaMaria

    SvaraRadera
  4. Underbara rosor, jag ser att jag behöver ha en mossros i min trädgård ;-)

    Det ser härligt ut med huset ! Hälsa maken att ställningen inte alls är så tokig....men tur att han har sele iaf....

    SvaraRadera
  5. Krya på dig!! Under tiden får du njuta av din vackra trädgård
    kramar Malin

    SvaraRadera
  6. Vilket vackert hus ni har!!! Och ännu snyggare kommer det att bli ser jag! Smultron är ju så himla gott, har några jag med, i af så det räcker till en liten efterrätt då och då...ja, nu ska man bara vara och ta igen sig om man kan, jag jobbar mer än heltid denna sommar så jag är trött jämt men har inte kommit in i den avslappningfasen ännu, i sept kanske... Ha en bra ny sommvecka, vi får hoppas värmen kommer tillbaka! Mari.

    SvaraRadera
  7. Vilka fina bilder!!!

    Ha det gott i sommaren! Kram!

    SvaraRadera
  8. Ljuvliga rosor, underbart att gå runt och lukta på tycker jag. Även om jag har dålig koll på vad de heter. Ni har ett stort jobb framför er på semestern, men så skönt och fint när det är klart sedan.

    Sonen är inte konditor, men har känsla för det här lilla extra man kan göra för att få till det- Till glädje för oss andra som smackar och äter.

    Ha det så gott bland smultron och blomster, tomaterna kommer nog vad det lider, hoppas det blir lite varmare framöver. KRAMAR BIRGITTA

    SvaraRadera
  9. Härliga rosenbilder du visar - känner igen en del - Henry Martin har jag också - vacker!

    Så spännande med ny/gamla fönster och med denna "klätterställning"!

    Tackar för titten hos mej och önskar dej en fortsatt skön sommar!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  10. Oj, här jobbas det minsann!..och vilka fina blommor i trädgårn! Ja, här blommar det oxå väldigt mycket just nu...det gäller att hinna vara med och se allt innan det blommat klart! Hoppas du blir piggare snart! Kram :)

    SvaraRadera
  11. Jag vill också ha en trääääädgåååård!!!
    Ibland tycker jag det är ok med min prunkande balkong men en alldeles egen trädgård *suck* så underbart...

    Å du... om du eller några av dina läsare vill vara med och tävla i min blogg så är ni alldeles väldans välkommna. Jag tror det tar ca 3 sekunder att deltaga.

    http://wonderings.blogg.se/2008/july/taaaaaavling.html

    SvaraRadera
  12. Åhh..en sådan byggnadsställning har jag alltid önskat mig. Så fin!
    Haha...nä, det är bara tokiga jag.
    Du har ju mycket att njuta av i din trädgård gumman.
    Det gör inget att man ät lite lat ibland. Puss

    SvaraRadera