Sidor

söndag 20 juli 2008

Bloggträffar / Blogmeeting

Den här helgen har jag träffat några bloggare. I lördags träffade jag Lantliv i lägenhet, hon var hem till mig och köpte en gammal järnsäng. Jag kände på mig att det var en inredningsbloggare när hon kom, så jag slängde ut en "krok", jomenvisst. Kika in i hennes blogg hon har verkligen jättefint hemma hos sig.

This weekend I've met some other bloggers. Saturday I met Lantliv i lägenhet (contryliving in an apartement), she was at my house to buy an old iron bed. I felt she must be an interior blogger so i was "fishing", of course she was. Take a peak inside her blog, she has a so lovely home.

Idag var jag hem till en väldigt snäll och generös person, Stina (Hemma på landet). Jag hade vunnit en tävling på hennes blogg och eftersom vi inte bor så hiskeligt långt ifrån varandra så ville jag hälsa på och shoppa på hennes loppis. Hon visar ju så fina bilder på sitt hem i bloggen men jag kan säga att det är finare i verkligheten. Så smarta lösningar och fina detaljer på allt.

Today I visited a very kind and generous person, Stina (Hemma på landet). I won a contest at her blog and because I don't live that far away from her I took the day to visit and to shop at her garage sale. She shows so nice pictures of her home but I can say that it looks better in real. So clever solutions and beautiful details.

Min vinst var dessa söta silikonformar för muffins, jätteläckra. Jag ska nog köpa fler av dem, det blir fint att ställa fram. Det fina kuddfodralet med spets och tryck hade hon också sytt åt mig, precis min stil!! Kudden bakom köpte jag på loppisen.

I won these sweet little cupcake forms in silica. I will buy more of them, these will be nice to serve cupcakes in. The beautiful pillowcase with laces and print she also gave me, exactly my style!! I bought the cusion below in her shop.

Kuddfodralet köpte jag på loppisen, likaså lavendelpåsen. Det fina hjärtat sydde Stina igår och när jag ville köpa det så sa hon "Det kan du få". Vilken snäll människa!!

The pillowcase i bouhght at the shop as well as the lavenderbag. Stina sew the lovely heart yesterday and when i wanted to buy it, she said "You can have it". Isn't she kind!!


Det känns som om ute och inne vill varandra någonting!
It feels like inside and outside try to talk! (oneliner from a swedish tv-profile). Ja i det bygg blandat med halvfärdigrenoverade kaos en annan bor i så skulle jag skämmas att bjuda hem någon inredningsbloggare. Vi har en lång väg att gå känns det som. Av alla rum vi har så är det bara några som känns lite färdiga (sovrummet bla). Detta ska bli äldste sonens sovrum när det blir klart, det är på övervåningen. Utsidan får ny panel och nya fönster och insidan (rummet) ska vi göra om från grunden, ny el, golv, isolering osv. Det har redan börjat klia i inredarfingrarna. Fortsättning följer.....

Well in our building half renovated caos I live in I would be ashamed to invite some interiorblogger. We have a long road to walk. Of all the rooms only a few feels ready (bedroom f.ex). This will be the eldest sons room when it's done, its on the top floor. The outside is getting new woodenpandel and new windows. And the inside (this room) will be done from scratch, new electricity, floor, isolation and so on. I'm very eager to put my teeth in this project. To be continued....

Ha en underbar vecka, och ta vara på dagen! Have a wonderful week and don't forget to catch the day!

14 kommentarer:

  1. Vad ROLIGT att träffa likasinnade bloggare !!!

    Jättfina saker som du vunnit/köpt..!

    : )

    Kram, Jenny

    <3

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig helg du haft. Tänk att du träffat både Linda o Stina. Vilka fina saker du vann och fick av Stina, hon är för go. Jag måste också dit så fort som möjligt, blir sjuk av vill ha av hennes saker.
    Det ska bli så spännande att se vad som händer med ert hus.

    Ha en bra vecka!
    Kram Ullis

    SvaraRadera
  3. Har ju stoppat fingret i hinken o provsmakat. Jag kommer då att dricka den och jag tror att jag blir tvungen att dela med mig.

    Kram

    SvaraRadera
  4. Åh så det var du som vann de fina formarna. Och hjärtat som du fick, så fint, äskar hjärtan, hänger de överallt
    kram M

    SvaraRadera
  5. Det er gøy å møte bloggere! Synes jeg. Likte veldig godt bloggen din og må ser mer her. Tror ikke jeg har vært her før. Hanne

    SvaraRadera
  6. Hej!! Men oj! vilka fina ting du fick av vännen Stina, kanon vackra!!
    Kram Hannah

    SvaraRadera
  7. Hej gullisen!

    Det var så kul när ni var här. Hoppas att han inte blev helt slut av allt retandes. Haha...

    Tack så mycket för de fina sakerna!
    Puss och Kram

    Hälsa lille gubben.:-)

    SvaraRadera
  8. Vilket ljust och härligt sovrum! Gardinerna från Gudrun S är jättefina.

    Kuddfodralet du fick var verkligen vackert och kul mrd formarna. Nu ska du väl baka ? :)

    SvaraRadera
  9. You have some nice new things again. It's amazing that generousity in blogland, don't you think? Have a nice day!

    SvaraRadera
  10. Så mycket fint och vad kul att ha träffat några bloggerskor! kram

    SvaraRadera
  11. Dear Linnea-Maria,
    thanks so lot for visiting my blog and your friendly comment.
    I read your meetings with the other blogladies was a great success. :o)
    The little heart is so cute, have a great pleasure with all the beautiful things...

    Greetings
    Gabriele

    SvaraRadera
  12. Så koselig å treffe noen av bloggerne "live". Og å få besøke en hjemme må jo ha vært helt topp. Jeg hadde besøk av to norske bloggere ifjor vår, og det var virkelig artig å se hvordan deres personlighet vises så godt i bloggene deres. Det var som om jeg kjente de fra før...

    SvaraRadera
  13. Underbara muffinsformar...när får man smaka innehållet... Kram

    SvaraRadera
  14. Hallå där, ville bara lämna ett avtryck och visa att jag varit in!

    Vad roligt att träffa olika bloggare..Stinas hjärtan är ju såå söta!

    Kram Linda

    SvaraRadera