Sidor

tisdag 29 juli 2008

Ett litet livstecken

Vi tog barnen och åkte till Leksand för lite camping och besök på sommarland, det var ett behövligt avbrott och den enda semesterturen den här sommaren. Men kul var det.
Jag måste få visa mitt fina auktionsfynd, en hel hög med gamla kort, reklambilder och bokmärken från 1800-talet.
I have to show you my fantastic auction bargain, Im so happy about. A hole pile of old card, commersial pictures and german prints everyone from the 19th century.

Alla har någon defekt , men vad gör det, då törs jag pyssla med dem (klippa och klistra). Jag kan ju kopiera de bilder jag är rädd om. Jag tänkte använda bilderna till lite vintage-kollage. Här är några jag har gjort och gett bort i present.

Everyone has some kind of defect but its even better, then I dont have to be so careful with them. I will use them for vintage collage. This is some collages I made to give away.



19 kommentarer:

  1. Vilka vackra collage du skapat..!

    : )

    Kram & ha det GOTT!

    / Jenny

    <3

    SvaraRadera
  2. OOhhhh you are lucky!! Those cards are too expensive up here! And a whole pile! You must be singing and dancing all day! Good for you, you go girl!!!

    SvaraRadera
  3. Vilket fynd. Dina collage var så fina. Så ni har vart i Leksand ni. Synd att vi inte sprang på varnadra då, skulle ha varit kul.

    kram Ullis

    SvaraRadera
  4. Váckra kort du kommit över...och vackra kort du gjort!!!!

    Njut av sommaern!
    MiaMaria

    SvaraRadera
  5. Hej i sommarvärmen, vilka rara kort du gör. Själv är jag ständigt på jakt efter gamla kort, bokmärken och urklipp som jag gör tavlor utav. Ha det gott i värmen, Viola

    SvaraRadera
  6. Vilka underbara kort du gjort! Ha det gott. Hälsningar Annika.

    SvaraRadera
  7. Hej!! Kul att du tittade in till mig, ja, det ska bli roligt med mitt nya jobb,oj,oj,oj!Vilket fynd du har gjort med alla korten,nu kan du verkligen pyssla i höst.
    Må gott Kram Hannah

    SvaraRadera
  8. Vilket underbart fynd! Såå vackra kort! Jo, det är rabarberremsor som jag pillat ner i flaskorna..blev riktigt fräscht och gott! :)

    SvaraRadera
  9. Så nydelig det er :) Jeg har lagt ut en link på min side til din artikkel om saft. Jeg så den for noen dager siden og så kunne jeg ikke huske hvor jeg hadde sett den. Håper du synes det er ok med en link til deg hos meg. Hanne

    SvaraRadera
  10. Jeg har kopiert headingen din også og lagt den til ved lenken. Den ble så anomym den lenken, måtte sprite den opp litt. Hvis du har noe imote det, tar jeg det bort med en gang :)Si ifra. hanne

    SvaraRadera
  11. også glemte jeg å si det jeg egentlig skulle si i går - det er ikke skifer hos meg, bare simpel betong og noen ekte berg :) Jeg ble så glad da jeg fant oppskriften igjen :D Hanne

    SvaraRadera
  12. Men åååh vilka fina kort! Och så söta små tavlor du har gjort av dom...
    Det är alltid kul att hitta små fina kort, jag brukar också leta efter det.
    Kram
    Marie

    SvaraRadera
  13. Hej Linnea-Maria! Åh vilka fina gamla bokmärken etc du fått tag på...och vilka underbara kort du har gjort! Det känns så mycket mer personligt att få ett sådant!

    Kram Linda

    SvaraRadera
  14. What wonderful founds! You are really a lucky one! Of course I will ad you to my link list! Thank you for asking, greetings Mira!

    SvaraRadera
  15. Vilka ljuvliga kort du har gjort, helt underbara!

    Ha en trevlig helg!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  16. Wow vilka fynd, såå fina verkligen!! Vilken vacker och inspirerande blogg du har!! Måste kika vidare nu på allt ögongodis!
    Kram Ina

    SvaraRadera
  17. Jag vet ju att du gör helt underbara kort har ett sittande på väggen vid ett par mammelucker..Ha en härlig helg Kram/Majsan

    SvaraRadera
  18. Hi Linnea
    Wonderful found!!!You are really a lucky women!!
    Ich wünsche dir ein schönes Wochenende!!
    Viele liebe Grüße,Regina

    SvaraRadera