Sidor

fredag 11 juli 2008

Åsså bidde det fredag!

Vad skönt det ska bli med lite helg, så att man kan få arbeta i lugn och ro.
Jag har varit på loppis och hittat ett sådant där gammalt nattlinne med spetsar. Det är fint men det måste vara en väldigt bred person som har haft det.
Om jag tvättar det noga kanske jag kan använda det som sommarklänning? Vad tror ni?
Mitt kök börjar se lite Green Gate-igt ut. Jag kom hem med ett kuddfodral från Gruvgatan 13 och det passar perfekt med Coop-kvilten.
Nu visar jag en till bild på grinden, fast från en annan vinkel. Jag är så nöjd med den. Den ser ut som om den alltid skulle ha suttit där. Lika är det med staketet som kom upp förra sommaren.

Ha en toppenhelg gott folk.
I'm longing for som weekend, then I will have time to work.
Ifound a old nightgown on a flea market, that kind of old in cotton and lace. It is nice but I think the person who used it was a bit larger than me. But if I wash it carefully could I use it as a summerdress? What do you think?
I bought a cushioncover from Green Gate it does fit well with my quilt in the kitchensofa.
I want to show you the gate again, from another angle. Im so satisfied with it. It looks like it always has been there. Its the same with the fence, but we builded it last summer.
Have a wonderful weekend dear friends!

9 kommentarer:

  1. Vilken snygg grind!
    Jag vill gärna ha upp dom 2 som står kvar ute i förrådet...suck...men det ser ut som att jag får vänta till ett annat år:-(
    Det är klart att du kan använda klänningen efter tvätt...om du är i samma storlek som den förra ägarinnan.
    Ha en skön helg!
    Kram/Birgitta

    SvaraRadera
  2. Vad ROLIGT att du gillade frisyrtipset !!! Jag har inte provat än, men ska helt klart göra det..!

    : )

    VÄLDIGT vacker grind...

    Kram & trevlig helg !

    / Jenny

    <3

    SvaraRadera
  3. Ginden är jätte snygg. Hållr med dig om att den ser ut som om den sutit där länge. Gillar också Green Gate, de har så mycket snyggt.

    Ha en bra helg!
    Kram Ullis

    SvaraRadera
  4. I love that night gown. Do you have Noa Noa in Sweden? It's Danish and it's just that kind of fashion which I like, underwearish and nightgownish. Your gate and your cushion is great. Have a nice weekend too!!

    SvaraRadera
  5. Hello friend! sorry haven't been to visit you in awhile. I love your new gate....it looks just beautiful and like it was meant to be there.

    The nightgown would be so adorable for a summer dress and with flowers in your hair. ;)

    Heather♥

    SvaraRadera
  6. Superfin grind! Och visst är det fint med Greengate. Söt klänning dessutom. kram!

    SvaraRadera
  7. Åh så vackert nattlinne!....fin kudde oxå..passar kanon till pläden! Jättefin grind oxå! Ha det gott! Kram :)

    SvaraRadera
  8. Viist får du använda idéen. Det är ju det vi vill, inspirera varandra. Jag har själv fått den från Camilla. Titta här så får du se
    http://millashem.blogspot.com/2008/04/singel-och-uteliv.html

    Så här såg det ut när jag hade penséer i

    http://levapalandet.blogspot.com/2008/04/vr-matplats.html

    Ha en bra vecka!
    Kram Ullis

    SvaraRadera
  9. vad fin grind och kudden green gate superfin

    SvaraRadera