Sidor

torsdag 19 januari 2012

Land of Narnia

                                       
      
Det här är tiden när landet kläs i Narniadräkt. Snö och is.

This time of year the nature's dress in Narnia costume. Snow and Ice.
Vatten är ett fantastiskt ämne. Det kan bygga så många former när det stelnar. Har du någonsin sett en snöflinga lik en annan?

Water is an amazing fluid. It can build so many forms when freezing. For example, have you ever seen a snowflake exactly the same as another?


Inte kan man sakna blommor i trädgården när det finns vackra isskulpturer, skapade av naturen.

You don't miss flowers in the garden when you have little sculptures of ice, created by nature itself.





Om du andas på dessa kronblad, så kommer de vara borta för evigt.

Breathe on those petals, and they will be gone forever.


Ovanstående fotografier tog jag för några år sedan. En dag när det var 18 grader kallt.

These pictures was taken some years ago. A winter day with -18 degrees.
Dom här gamla clipsen har jag sprejlackat svarta. När jag såg resultatet så tyckte jag att de liknade isblommor i formen. Jag säljer dem i min etsy.

These are huge vintage earclips that I have painted black. When I looked at the result, I thought they had the same shape as snow flowers. I sell them in my etsy.




12 kommentarer:

  1. Så fina örhängena blev!
    Men här är det ingen snö utan bara mörkt och grått, förutom idag, för nu är det riktigt fint väder. Då blir man lite piggare.
    Kram
    MArie

    SvaraRadera
  2. Åh så vackert...nästan så att jag också vill ha snö & is..!

    : )

    Vad fina örhängena blev, jag kanske borde testa nåt liknande med alla mina guldiga clips...

    KRAM, Jenny

    SvaraRadera
  3. Oooo, so very pretty and sublime. I love the way water freezes. You so right -- it's very architectural as it builds its tiny ice crystals.

    Thanks for a non-fashion interpretation of the homework assignment.

    SvaraRadera
  4. Aaaw, I'm so longing for snow...!! These pictures are amazing and that you referred to Narnia is especially cute! ^^

    SvaraRadera
  5. Wow, these are gorgeous pics. I haven't seen real snow in ten years so I forget how textured it can be. What amazing shapes; so delicate and pretty!

    SvaraRadera
  6. Ja, wow så vackert :)
    Den bästa konstnären är nog naturen själv, helt klart :)
    Ha det bäst du fina :)
    Kärlek o ljus på dig från mig
    :D

    SvaraRadera
  7. These photos are breathtaking! You almost make me long for freezing weather... almost. ;) Nature can be so unbelievably amazing. There is something peaceful about all those beautiful white shapes...

    SvaraRadera
  8. Det är fantasiskt vacker med vinter tyvärr har vi ingen här nere i söder och jag kan verkligen sakna det......
    önskar dig en härlig helg
    kram
    sandra

    SvaraRadera
  9. Tänk så vackert naturen kan skapa på egen hand!! Det är därför det är så svårt att kopiera, eftersom naturen hela tiden gör nya former och just iskristaller och snöstjärnor är så flyktiga, som du säger...ett andetag...

    Dina svarta clips är så läckra och så fint exponerade i snön=)

    Ha en fin helg!
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  10. Ang sovrummsstädningen...jag hoppas att det inte var något därinne som du var till komposten med ;)

    SvaraRadera
  11. what pretty pictures :-O i will have to go out more often *lol* but i don't think i can find that beauty out here...
    thanks for sharing <3

    SvaraRadera
  12. Very pretty! It rarely snows where I live and I've never seen such ice/snow flowers... I'm a bit jelous despite -18°C sounds damned cold! ;)

    SvaraRadera