Sidor

söndag 15 januari 2012

Nystädat

I lördags skippade jag det fina vädret för att städa ordentligt i sovrummet. Det tog nästan hela dagen, men då har jag även tvättat lampskärmar och gjort om elen i en lampa. På min byrå står lite barndomsrelaterade saker. Min och min pappas nalle.

Saturday I skipped the lovely weather to be inside and clean our bedroom thoroughly. It took almost the whole day but I have done a lot of things including washing lampshades and changed some electricity in one. On my drawer I put som childhood related things for example me and my fathers teddybears.
 Under glaskupan ligger ett par sandaler som jag hade som barn. Förutom en låda med några barnplagg är det allt som jag har kvar.


Under the glass bell is my sandals I used as little. Except from a box with old cloths, this is almost everything that I have left.

 Pelargonerna har fått ny gjord och blivit lite vingklippta. Silverkulan som stod i ett hörn får komma fram i ljuset.


The geraniums got new soil in their pots and some cutting. This silver ball stood hidden in a corner and got a place in the window.

Här är min lilla arbetshörna i sovrummet. Det gäller att hålla ordning på alla papper för att det inte ska bli stökigt. Lilla byrån har jag fått på jobbet , pelarbordet är ett fynd på loppis, stolen kommer från farmor. Det är bara piedestalen som är dyr och just nu har jag lite problem med var jag ska ställa den.

This is my little private office. It's necessary to be organized when the space is small.
The little drawer I found at the work, the table is a bargain at a fleamarket, the chair is from my grandmother. Only the piedestal is expensive, right now I have trouble with were I'm going to place it.

12 kommentarer:

  1. Jättefint!

    Jag har faktiskt inga skor kvar från när jag var barn, lite synd tycker jag...

    KRAM, Jenny

    SvaraRadera
  2. Skönt att få städa och fixa till. Skulle behövas här med...

    SvaraRadera
  3. Visst är det skönt att få städat o fint, så är det, efteråt :)
    Men - kunde du inte valt en bättre städardag - med snöstorm o drivis eller nå't :)
    Jättefint har du :)
    Men, hm . . . arbetshörna i sovrummet . . . där ska du ju bara sova och ... eller hur :)
    Jag har min tränis i sovrummet nu, för jag jobbar ju hemifrån i del av vardagsrummet - där jag tränade förut - framför TV:n, hm :)
    Kärlek o änglabeskydd på dig
    :D

    SvaraRadera
  4. härligt minneshörna och kul att ha lite kvar sedan man var liten sparar lite till killarna....
    kram
    sandra

    SvaraRadera
  5. Oj har du redan hunnit byta jord och klippa ner Pellisarna, här går det inte lika snabbt kan jag säga...tycker inte jag är klar med julen än...köpte en ny Hyacint härom dagen, måste få känna doften en gång till=)

    Vilken mysig arbetshörna du har, otroligt fin utsikt genom fönstret. Piedestalen är jättefin, du ska se att du kommer att hitta en bra plats att ställa den på=)

    Ha det gott!
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  6. Härligt att du har i alla fall något kvar från sedan du var barn, kan tänka mig att du vårdar dina skor ömt.
    Man får ju riktiga vårkänslor när man går runt här i bloggvärlden, den ena har tulpaner, någon annan har körsbärskvistar i huset och här ser jag fina gröna skott från en pelargon. Det kryper ju vår i ens kropp bara genom att titta på alla dessa fina bilder, ler.
    Kram Gerda

    SvaraRadera
  7. Har också mina små skor kvar sen jag var barn. Fint att ha dem under glaskupan!

    Ha en bra dag!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  8. Så söta saker att ha kvar.:-) Kram Stina

    SvaraRadera
  9. Hej och tack för titten hos mig!
    Javisst blir det tomt när stjärnorna tas bort, jag gillar oxå när dom hänger i fönstren och lyser upp!
    Men härligt att få röja undan rejält och fint har du!

    Ha en fin vecka!
    Kram Anki

    SvaraRadera
  10. Känns väl härligt när du fått röjt ut ordentligt. Härligt att ha små minnen kvar. Ha en fortsatt fin vecka!
    Kram Pia

    SvaraRadera
  11. Härlig känsla när man har nystädat runtomkring sig!!

    Ikeas Storsele fåtöljer finns i natur och svart för endast 995:-...ett riktigt fynd tycker jag och skön är den att sitta i med lite kuddar och en go filt.

    Kram!

    SvaraRadera
  12. Oh I love the little shoes in the bell jar. I will have to do that with one of my daughters pairs. Thanks for sharing this.

    SvaraRadera